پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان رونمایی شد

پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش تسنیم پوستر «جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان» که از ۹ آذرماه در کاشان آغاز می‌شود، در قالب تبلیغات شهری و در فضای مجازی به‌منظور اطلاع‌رسانی عموم مردم به‌ویژه هنرمندان عرصه تئاتر به‌نمایش درآمد.

طراح این پوستر با بیان این‌‌که به‌منظور گام‌برداشتن در عرصه هنر و فرهنگ مردم کاشان اقدام به طراحی این پوستر کرده است، یادآور شد: ایده اصلی شکل‌گرفتن پوستر از صورتک‌ها که بیشترین کاربرد را در بین مردم به‌‌یژه اهالی هنر تئاتر دارند گرفته و سعی شد با توجه به وجود حالت خنده و گریه این پارادوکس تلخ و در عین حال زیبا به تصویر کشیده شود.

«حورا سایه‌کویی» گفت: در طراحی پوستر المان‌های پاییز، خزان، میوه‌های پاییزی، قاصدک و یا نشان تئاتر که واضح‌ترین آن وجود صورتک ماسک‌گونه‌ای به رنگ سفید گچی در فضای تاریک، سیاه و وهم‌آلود سن نمایش است به‌گونه‌ای در کنار هم قرارگرفته که هویت بصری در تصویر طرح را تکمیل کند.

این کارشناس گرافیک خاطرنشان کرد: در طراحی پوستر سعی شد با توجه به اهمیت منطقه جغرافیای کاشان و بنابر وجود نشانه‌های بصری موجود از نقش و نگار یکی از کاشی‌کاری‌های مسجد آقا‌بزرگ بهره‌برداری شود به گونه‌ای که گل‌ها، پیچ‌و‌خم‌ها و حتی انتخاب رنگ‌ها بر اساس نقش اصلی کاشی‌کاری این مسجد فاخر است.

سایه‌کویی در ادامه به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره و افزود: برای معرفی این افتخار و المان بصری از کتاب در طراحی پوستر استفاده شد به‌گونه‌ای که در عین حال به تعادل اجرا و عناصر اصلی پوستر نه‌تنها خللی وارد نکرد بلکه طرح نیز کامل‌تر شد.

لازم به ذکر است برای طراحی پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان ۱۸ مدل از ۷ طراح کاشانی و تهرانی به کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره ارائه شد که ستاد جشنواره در نهایت از بین طرح‌های رسیده در مورد طرح حورا سایه‌کویی به اجماع رسید.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، از جمعه ۹ آذرماه آغاز به‌کار می‌کند و تا ۱۵ همین ماه ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.