چادر نصب شده در حریم مشکات جمع شد/ اگر حرمت مشکات حفظ شود آماده تعامل هستیم/ هرگونه ناآرامی برعهده فرماندار آران و بیدگل است

چادری که به صورت غیرقانونی در حریم مشکات نصب شده بود صبح امروز توسط شهرداری این شهر جمع آوری شد.

 

«شهناز پرکاس» رئیس شورای شهر مشکات در پیامی با اعلام این خبر از رفتار نجیبانه جوانان این شهر تشکر کرده و گفته مدیران شهری مشکات آماده هرگونه تعامل با شورا و شهرداری سفیدشهر هستند به شرط آنکه حرمت مشکات حفظ شود.

متن کامل پیام رئیس شورای شهر مشکات بدین شرح است:

مردم عزیز و نجیب شهر مشکات

سلام علیکم

ضمن تبریک سال نو و آرزوی سعادت و سلامت برای همه‌ی شهروندان شهر بندگان خوب خدا، به اطلاع می‌رساند به دنبال اعتراض تعداد زیادی از جوانان بافرهنگ مشکاتی نسبت به نصب چادری که به صورت غیرقانونی در حریم شهرمان، شهرداری مشکات با همراهی شورا و پس از مذاکرات فراوان با مسئولان شهرستان کاشان و با استناد به تبصره 1 بند 2 از ماده 55 قانون شهرداری‌ها صبح امروز این چادر را جمع آوری کرد.

حق شماست که بدانید:

1.این چادر در روز آغاز سال جدید بدون هیچ گونه هماهنگی با مسئولان فرمانداری کاشان و یا شورا و شهرداری مشکات در حریم قانونی مشکات نصب شد.

شهرداری مشکات برابر با وظایف قانونی خود این چادر را جمع کرد؛ اما شورا و شهرداری سفیدشهر در همان روز برای نصب مجدد آن پافشاری کرده و آنگونه که خودشان نوشته‌اند توسط مردم آن را مجددا نصب نمودند.

رئیس محترم کلانتری صورت جلسه‌ای را با حضور مدیران شهری سفیدشهر تنظیم می‌کند که بر اساس آن دوستان ما در سفیدشهر متعهد می‌شوند در اولین روز کاری سال جدید برای دریافت مجوز اقدام کنند.

لازم به توضیح است که هیچ کدام از اعضای شورای شهر و شهردار مشکات این صورت جلسه را امضاء نکرده بودند؛ اما برای حفظ حرمت سخن رئیس محترم کلانتری و به منظور رعایت حرمت همجواری اعتراضی صورت نگرفت.

اما متاسفانه همزمان با نصب مجدد این چادر، کانال شهرداری سفیدشهر تصاویر و مطلبی را منتشر کرد و در یکی از گروه‌های تلگرامی این شهر سخنان ناروایی درباره‌ی مردم فهیم مشکات رد و بدل شد که باعث جریحه دار شدن احساسات شمار زیادی از جوانان‌مان گردید.

در روز دوم سال جدید، تعدادی از جوانان مشکات برای اعتراض از مسیر قانونی به کلانتری مراجعه کردند که نشستی با حضور این جوانان، بنده و شهردار محترم در همان مکان برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که شورا به نمایندگی از شما عزیزان، از طریق قانونی پیگیر احقاق حقوق مردم باشد.

در این مدت شکایتی علیه افرادی که باعث جریحه دار شدن احساسات جوانان ما شده بودند تنظیم و مراتب از طریق استانداری، فرمانداری و دستگاه های قضایی پیگیری شد.

در اولین روز کاری سال جدید، منتظر بودیم تا مدیران شهری سفیدشهر به تعهدی که در کلانتری داده بودند عمل کنند؛ اما متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفت.

اعضای شورا جلسه اضطراری برگزاری کرده و مجددا مراتب را از طریق معاون محترم استاندار و فرماندار کاشان و بخشدار محترم بخش مرکزی پیگیری کردند؛ که جوانان حاضر در شهرداری شاهد بخشی از این جلسه بودند.

نهایتا تصمیم بر آن شد که شهرداری مشکات بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام به جمع آوری این چادر کند.

 

2.مدیریت شهری مشکات آماده هرگونه همکاری متقابل با مدیران شهری و مردم عزیز سفیدشهر است؛ به شرط آنکه این همکاری در چهارچوب قانون و با حفظ حرمت شهر مشکات باشد.

 

3.در صورت پافشاری بر ادامه‌ی حضور غیرقانونی در حریم مشکات، مطابق با سخنان معاون محترم استاندار اصفهان مسئولیت هرگونه ناآرامی برعهده شخص فرماندار آران و بیدگل و مباشرت کنندگان در این اقدام خواهد بود.

در پایان وظیفه خود می‌دانم از همه شهروندان شهر بندگان خوب خدا، به ویژه جوانانی که در این چند روز مدام در شهرداری و دفتر شورا حاضر شده، پیگیر مسائل شهرشان بود و تلاش کردند با پیگیری‌ها قانونی مسائل را دنبال کنند تشکر ‌کنم.

بدون شک، اذهان عمومی رفتار نجیبانه و اعتراض‌های مدنی شما را خواهد ستود.

 

[QR size=”200×200″ link=”yes”]چادر غیرقانونی جمع شد/ اگر حرمت مشکات حفظ شود آماده تعامل هستیم/ هرگونه ناآرامی برعهده فرماندار آران و بیدگل است[/QR]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.