چرا اینستاگرام شهرداری کاشان خصوصی است

صفحه اینستاگرام شهرداری کاشان که باید مدیا و ابزار جدیدی برای فعالیت روابط عمومی و انعکاس فعالیت‌های شهرداری به شهروندان و افکار عمومی باشد، خصوصی است.

صفحه خصوصی در شیکه‌های اجتماعی متعلق به شخصت‌های حقیقی است که می‌خواهند اطلاعات و مخاطبان محدود و از پیش‌ شناخته شده داشته باشند و نیازی به اطلاع‌رسانی عمومی ندارند.

اما فلسفه صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای شخصیت‌های حقوقی که در قلمرو عمومی حضور دارند و از محل اموال عمومی ارتزاق می‌کنند،  اطلاع‌رسانی است و اطلاع‌رسانی با صفحه خصوصی نه‌تنها امکان ندارد که با فلسفه وجودی آن هم در تناقض است.

البته شاید بتوان حدس زد که چرا این صفحه که روی پورتال شهرداری به عنوان پیج اینستاگرام رسمی شهرداری کاشان معرفی شده، خصوصی است و اجازه اضافه‌شدن کاربر بدون اجازه مدیر آن‌را نمی‌دهد، اما با فرض این‌که این احتمال درست باشد، عذر بدتر از گناهی است که چرا پورتال اطلاع‌رسانی کاشان پس از تغییر شهردار، مشمول تغییر و تحول‌های متعارف نشده، و چرا مدیریت این پیج از مدیر قبلی آن پس گرفته نشده است. 

هرچه باشد این دوگانگی مدیریتی در همه سطوح، خصوصا در جایگاه حساس روابط عمومی می‌تواند تاثیر منفی بر روند کاری شهرداری کاشان داشته باشد که شایسته است نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

مشکات آنلاین پیشتر در مورد موارد مشابه ثبت برخی دامنه‌های اینترنتی به نام شهردای کاشان خلاف ضوابط و ادامه‌دار بودن آن یاد‌آوری‌های کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.