«کاج» منتشر شد

نخستین شماره‌ فصل‌نامه‌ی فرهنگی، هنری، ادبی” کاج ” در دوره جدید به مدیرمسؤلی «عطیه جوادی‌راد» و سردبیری «محمود ساطع» در 154 صفحه، ارگان منتشره کانون اندیشه جوان سپهری کاشان منتشر شد.

به گزارش کاشان آنلاین در این شماره از کاج بعد از مقدمه محمود ساطع با عنوان «سلامی و درودی»، صفحاتی از بخش ابتدایی آن به طور ویژه به «پری زنگنه» بانوی هنرمند مشهور و کاشانی‌الأصل اختصاص دارد و مطالبی درباره وی به قلم نازلی بخشایش، فروغ تمیمی، حیدرعلی عنایتی، محمد علوی نوش‌آبادی، میرعلی رضا میرعلی نقی و یارتا یاران و همچنین گفت‌وگویی خواندنی با پری زنگنه از دنیای کودکی تا جهان موسیقی‌اش و البته عُلقه و علاقه‌اش به شهر کاشان زادبوم پدری‌اش به چشم می‌خورد.

در این شماره از کاج همچنین چند داستان کوتاه و شعر در قالب آثاری از جواد مجابی، شهره احدیت، کورش اسدی، آرش اعتمادی، شمس لنگرودی، مرضیه انصاری‌زاده، عباس جمالی، محمود ساطع، فاطمه فاطری، مصطفا طوقانیان، محمد فینی‌زاده، بهروز هاشمی، موسا بندری، ابوالقاسم تقوایی، علیرضا رجبعلیزاده، سارا محمدی اردهالی و .. به‌چشم می‌خورد.

دو بخش «هنر و بوم» نخستین شماره‌ فصل‌نامه‌ کاج نیز آثاری از علی دارمی‌زاده، ژاک پره‌ور، پیمان گرامی، محمد مشهدی نوش‌آبادی و عباس تراب‌زاده چاپ شده است.

همچنین خواننده در بخش «از کاج تا کاج» در جریان اخبار و رویدادهای فرهنگی هنری برگزارشده در موزه منوچهر شیبانی – خانه کاج طی ماه‌های گذشته همانند نشست‌های نقد کتاب و داستان، کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی، برگزاری یادمان‌های مفاخر فرهنگی ایران، نمایشگاه‌های آثار هنری قرار می‌گیرد.

فصل‌نامه‌ فرهنگی، هنری، ادبی” کاج” که پیش از این در 15 شماره و طی دهه گذشته در شمارگان محدود در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گرفت، در دوره جدید با شکل و شمایل متفاوت و غنای بیشتر از گذشته، انتشار خود را در سپهر رسانه‌یی کشور از سر گرفته است.کاج منتشر شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.