کارفرما باید ایمنی کارگر را تامین کند تا صنعتش سودآور شود

فرماندار کاشان در آیین تقدیر از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان که به مناسبت روز جهانی کارگر در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: یکی از ارکان تولید کارگران هستند و با همت کارگران متعهد و متخصص ایرانی است که سرمایه‌ها مولد می‌شوند.

حمیدرضا مومنیان افزود: در حوزه کار و تولید همه اعم کارگر و کارفرما، دولت و مصرف‌کننده به‌طور موثری نقش‌آفرین هستیم؛ کارگر با تعصب و وجدان‌کاری خود، تولیدکننده با تولید محصول با کیفیت، دولت با حمایت و سیاست‌گذاری صحیح و عموم مردم با خرید کالای ایرانی به پویایی و حرکت زنجیره تولید و اشتغال کمک می‌کنند.

مومنیان تاکیدکرد: مدیریت واحدهای صنعتی باید از حالت سنتی خارج شده و به سمت مدیریت نوین تغییر کند، کارفرما باید نوسازی کند تکنولوژی جدید بیاورد ایمنی کارگر را تامین کند تا صنعتش سودآور شده و بتواند محیط کسب و کار واقعی را ایجاد کند.

مومنیان بخشی از مشکلات در حوزه صنعت کشور را در تولید بعضا کالاهای کم‌کیفیت ارزیابی کرده و افزود: باید متعهدانه محصول با کیفیت داشته باشیم و قیمت تمام‌شده کاهش یافته و محصولات ما قابلیت رقابتی داشته باشند و چرخ تولید و صنعت بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

معاون استاندار با اشاره به نقش و  جایگاه دولت در حمایت، سیاست‌گذاری و رفع موانع تولید و اشتغال اظهار داشت: علی‌رغم مشکلات درهم تنیده حوزه صنعت و تولید، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید جهت‌گیری‌ها اصلاح شده است. به عنوان نمونه در حوزه مقابله با قاچاق قدم‌های خوبی برداشته شده و مطابق آمار و اطلاعات، شاهد کاهش قاچاق بی‌رویه کالا به کشور هستیم.

وی تصریح کرد: توانمندی ما در تولید فقط وابسته به تکنولوژی نیست وابسته به نبوغ هنری ایرانیان نیز هست، به همین جهت اگر به ظرفیت‌های درونی خود توجه کرده و محیط پیرامونی را از موانع پالایش کنیم در رونق تولید و اشتغال موفق خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.