کارگاه آموزش مدرسان باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک در کاشان برگزار می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری سومین دوره کارگاه آموزش مدرسان باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد.

حسین معافی در گفت و گو با ایسنا گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی رویدادهای جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب، مروجان کتاب‌خوانی، معرفی پایتخت کتاب ایران و جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را برگزار می‌کند.

وی افزود: این کارگاه از روز 27 مرداد به مدت دو روز در کتاب‌خانه آیت‌اله صبوری، با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این طرح شامل همه رده‌های سنی کودک و نوجوان از پیش‌دبستانی تا مقطع متوسطه می‌شود و در کارگاه آموزش تربیت مربی، اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقه‌مند آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: هر باشگاه کتاب‌خوانی شامل ۱۲ عضو است که با اجرای آن، کودکان و نوجوانان در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌صورت فعال مشارکت خواهند داشت و در پایان، اعضای باشگاه‌ها در بخش‌های نامه به نویسنده، فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه مسابقه می‌دهند .

وی گفت: برگزاری سفرهای کتاب‌گردی، را از دیگر طرح‌های باشگاه برای تشویق دانش‌آموزان به خرید کتاب از کتاب‌فروشی عنوان کرد که اعضا باشگاه، می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های منتخب تهیه کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در دورهای قبل جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی؛ بیش از چهار هزار نفر شرکت کردند که باشگاه‌های دبستان‌های برکت و طالبیان مقدم کاشان به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.