کاشانیها با خرید 80 میلیون تومانی در طرح عیدانه، در بین شهرستانها رتبه بالایی کسب کردند
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه طرح عیدانه کتاب در باغ موزه فین کاشان گفت: در طرح عیدانه، کاشان با کمک 18 میلیون تومانی یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد، نزدیک به 80 میلیون تومان و در 6 کتابفروشی عضو طرح، فروش کتاب داشته و این در حالی است که از بین 13 کتابفروشی شهر کاشان تنها 6 مرکز فروش کتاب در این طرح حضور داشتند.
به گزارش کاشان آنلاین، نیکنام حسین پور با بیان این که این مبلغ فروش کتاب ظرف 20 روز و در ایام عید برای کاشان جای خوشوقتی است افزود: در بین استانها، استان اصفهان بالاترین رتبه را در جذب یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد برای طرح عیدانه کتاب داشت و کاشان هم در مقایسه با مجموع دیگر شهرستانهای ایران رتبه خوبی در حد اول یا دوم خرید کتاب در این طرح کسب کرد.
وی در ادامه با بیان این که هم اکنون کاشان دارای 25 مؤسسه انتشاراتی است یادآور شد: از این تعداد نزدیک به 18 انتشاراتی فعال هستند یعنی بیش از یک عنوان کتاب منتشر میکنند و در این بین مؤسسه انتشاراتی که 200 عنوان کتاب چاپ کرده نیز یافت میشود و این ظرفیت بزرگی برای کاشان است.
نیکنام حسینپور با اشاره به چاپ بیش از 1650 عنوان کتاب در کاشان توسط انتشاراتیها پس از انقلاب خاطرنشان کرد: بیش از 1500 عنوان از این کتابها غیر ترجمه و دارای مولف هستند و این نشاندهنده جهتگیری مثبت کاشان و برنامهریزی ناشران این شهر در حمایت از مولفان ایرانی و در کنار ثبت مشخصات و هویت بیش از 70 اهل قلم کاشان در ” بانک اطلاعات اهل قلم ” طی سه سال گذشته نقطه قوت حوزه فرهنگی کاشان است.
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در ادامه به تمجید از مسؤلیتپذیری بعضی از کتابفروشیها کاشان پرداخت و افزود: این که برخی از آنها در کنار فروش و عرضه کتاب نسبت به برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب با دعوت از نویسندگان بنام نیز اقدام میکنند نوعی فرصتآفرینی است که این هم برای آنها نفع مادی و معنوی دارد و هم برای ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ مردم شهر متمدن و باهویت کاشان گام مؤثری است.
وی همچنین با تأکید بر این که نقاط قوت و ضعف طرحهای عیدانه و فصلی فروش با تخفیف کتاب به دقت ارزیابی و رصد خواهد شد تصریح کرد: در این طرحهای نگاه ویژه ما به شهرستانها و شهرهای کم برخوردار است و تلاش داریم تا اینگونه شهرها در افق فرهنگی دولت بیشتر دیده شوند، ضمن اینکه توانمندی چرخه عرضه کتاب از نویسنده تا ناشر و توزیع کننده، تا فروشنده و خریدار را نیز مدنظر داریم.