کاشان به طرح زیرگذر نیاز دارد

حوریه شیوا : عبدالله کیانی رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در جلسه امروز شورای ترافیک استان که با موضوع احداث زیرگذر مدخل شهر در فرمانداری کاشان برگزار شد، به خبرنگار مشکات آنلاین گفت: در مورد این طرح و نقش آن در توسعه کاشان، با توجه توضیحات مشاور در جلسه امروز و با در نظر گرفتن اینکه ایشان از مشاورین زبده و قدر  کشور هم هستند، جمع‌بندی، جمع‌بندی خوبی بوده است.

او گفت: نیاز به طرح زیرگذر در کاشان وجود دارد، اما اختلافاتی بین بعضی از اعضای شورا وجود دارد که لازم است در مورد آن بحث تخصصی شود.

بعضی از دوستان سؤالات و ابهاماتی داشتند که این‌ها را باید مشاور با توجه به بررسی‌های جامعی که انجام داده، پاسخ بدهد.

در حال حاضر مقرر شد که ظرف یک هفته، کل سؤالات اعضای شورای شهر و سایر کسانی که روی این طرح انتقاد داشتند مثل پلیس راهور به‌صورت مکتوب ارسال شود تا بررسی‌ها انجام شده و مجدداً جلسه شورای ترافیک برگزار شود.

ریاست شورای اسلامی استان اصفهان افزود: با جمع‌بندی بنده و با توجه به تجاربی که درزمینهٔ مدیریت شهری دارم، این پروژه، طرح درستی بوده، نظر بنده این است که طرح اجرای زیرگذر برای کاشان، طرح خوبی بوده است. البته شاید نقاط ضعفی هم داشته باشد ولی شاکله طرح و وجودش و اجرای آن طبق گزارشی که داده‌اند مثبت است. در این میان عده‌ای هم دغدغه دارند که امید است با پاسخ روشنی که مشاور می‌دهد، حل شود.

کیانی در پاسخ به این سؤال که آیا مخالفت فعلی  اعضای شورای شهر مبنای کارشناسی دارد گفت: این موضوع باید بررسی شود. بحث‌هایی که داشتند، کارشناسی بود و باید پاسخ کارشناسی داده شود. مشاور قرار شد سؤالات را به‌صورت مکتوب بگیرد و پاسخ بدهد.

او ضمن اشاره به صحبت‌های ریاست شورای شهر کاشان که گفته بود در صورتی سؤال خواهد پرسید که طرح متوقف شود، گفت: شورای ترافیک در کارهای اجرایی دخالت نمی‌کند و تنها در مورد بحث‌های فنی طرح  نظر می‌دهد. بنابراین در مورد اینکه الآن بخواهند طرح را اجرا کنند یا نکنند، شهردار و شورای شهر باید خودشان به توافق برسند و شورای ترافیک دراین‌باره نظر نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار است که این طرح در شورای ترافیک استان موردبررسی قرار می‌گیرد، گفت: قبلاً این طرح در شورای ترافیک شهرستان تصویب شده و نه در شورای استان. پیش‌ازاین کل طرح‌های داخل شهرستان را خود شهرستان تصویب می‌کرد، اما بعداً قانون آمد که باید طرح‌های بزرگ و زیربنایی در شورای ترافیک استان تصویب شود و غیر از شورای شهرستان، شورای عالی استان هم باید در مورد ترافیکش نظر بدهد.

 

1 نظر
  1. رضا می گوید

    جلوگیری از اجراء این طرح کاملا سیاسی است . البته جناب رسول زاده نظری سیاسی ندارد ایشان حقیقتا ترس دارد که این پروژه همچون گودال بزرگ میدان امیر نیمه کاره رها شود. ولی سایرین هدف سیاسی از کار شکنی دارند چون سرافرازی و شجاعت و همت شهردار کاشان و منتخابان او را به دنبال خواهد داشت. و یک پروژه عظیم و یادگاری خواهد بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.