کشف 3200 دست کله پاچه غیر بهداشتی در کاشان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان از کشف و ضبط 3200 دست کله پاچه و 400 کیلو گوشت قرمز که به صورت غیربهداشتی نگهداری می شد خبر داد و گفت: محموله کشف شده برای بررسی های بهداشتی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است.

 

«عباس شاه میرزایی» افزود:  محوله کشف شده در یک سردخانه غیرمجازِ نگهداری فرآورده های خام دامی، شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی پلمپ شد.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 1700 بازدید از واحدهای مرتبط با فرآورده های خام دامی شامل کشتارگاه های دام و طیور، مراکز بسته بندی، رستوران ها، سردخانه ها، آشپزخانه ها و مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی انجام گرفته که از این تعداد 35 مورد تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی و 2 مورد به دادگاه ارجاع شده است و 4 باب واحد متخلف پلمپ شدهاست.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی کاشان تصریح کرد: در راستای تأمین سلامت فرآورده‌های خام دامی اکیپ‌های نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی، بیش از 7 تن فرآورده خام دامی شامل گوشت مرغ-گوشت قرمز و ماهی غیرقابل مصرف کشف و پس از طی مراحل قانونی از چرخه مصرف خارج گردید.

 

وی با قدردانی ازهمشهریان درخصوص گزارش‌های مردمی واحدهای متخلف در سطح شهرستان اظهار داشت: گزارش های مردمی به عنوان یکی از منابع مهم کسب اخبار و برخورد با متخلفین محسوب می شود و نقش تعیین کننده ای در ارتقای سلامتی و بهداشت مردم دارد.

 

شاه میرزایی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تختلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را با سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی دامپزشکی شهرستان به شماره 1512 اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.