کفاشیان: بهترین میزبانی را برای عربستان فراهم می‌ کنیم

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آنکه عربستانی‌ها بهانه‌تراشی کردند و اظهار داشتند که برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌آیند، دو جلسه را برای رسیدگی به اختلافات ایران و عربستان برگزار کرده بود. در دومین جلسه قرار شد ایران و عربستان تا تاریخ 25 اسفند روابط سیاسی خود را درست کنند در غیر این صورت AFC خود دست به کار می‌شود و کشوری بی‌طرف را برای این رقابت‌ها انتخاب می‌کند در نتیجه بازی‌های دو کشور در دور اول به تعویق افتاد. حال AFC روز گذشته آخرین جلسه خود را با حضور شیخ سلمان و هئیت رئیسه AFC تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون آسیا و رؤسای فدراسیون های ایران و عربستان برگزار شد درنهایت رای پیشنهادی کمیته برگزاری مسابقات آسیا تایید شد و رای نهایی به تاریخ 15 مارچ(25 اسفند) موکول شد. که در نهایت با اصلاح جدول بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا موافقت شد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون کشورمان پس از این جلسه به خبرنگار العربیه درباره آنچه که در جلسه گذشت این طور گفت: “به نظرم مشکلات سیاسی دو کشور خیلی زود به پایان خواهد رسید. دوست دارم سیاست را از فوتبال جدا کنم زیرا فوتبال زیبا است و همه را دور هم جمع می کند. فوتبال این فضا را مهیا می کند تا همه زیر پرچم یک بازی زیبا و تماشایی جمع شوند.”

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: “جدول بازی لیگ قهرمانان آسیا اصلاح شد تا نمایندگان ایران و عربستان تا تاریخ 15 مارچ(25 اسفند) رودر روی هم قرار نگیرند. اما اگر در این مدت مشکلات سیاسی دو کشور مرتفع شود رقابتها به شکل عادی خود بر می گردد در غیر این صورت یکی از کشورهای امارات، عمان و قطر به عنوان کشوری بی‌طرف انتخاب خواهد شد تا بازی در آن کشور برگزار شود.”

رئیس فدراسیون کشورمان در پایان درباره مشکلاتی که در گذشته برای تیم های عربستانی در ایران رخ داده گفت: “آنچه که درباره مشکلات نمایندگان عربستان در رقابت های لیگ قهرمانان در ایران برایشان اتفاق افتاده درست نیست. بله امکان دارد که آنها با برخی از حوادث مواجه شده باشند اما ما سریعا به آن رسیدگی کردیم. ایران میزبان تیم های متعددی از اردن، سوریه، افغانستان و … بوده است. آنچه را امروز باشگاه های عربستانی میگویند را می فهم ما همیشه سعی کردیم بهترین میزبانی را برای آنها مهیا کنیم. ما خیلی خوشحال می شویم که میزبانی آنها را داشته باشیم زیرا امور مشترکی بسیاری داریم از جمله دیانت ما اسلام است.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.