کمک‌های خیرین آران‌وبیدگل تا ریشه‌کنی کرونا ادامه می‌یابد

عضو هیات مدیره خیرین سلامت آران‌وبیدگل با اشاره به حضور پررنگ خیرین در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت: کمک‌های خیرین شهرستان تا ریشه‌کنی کامل این بیماری ادامه خواهد داشت.

 

جعفر نمکی روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از بیماریاران بسیجی و کادر درمانی اورژانس امام خمینی آران‌وبیدگل افزود: خیرین این شهرستان تا کنون ۳۰ میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا اهدا کردند که همچنان این کمک‌ها تا ریشه‌کنی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: این کمک‌ها در قالب خرید و اهدای دستگاه ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، تخت، ماسک، لباس حفاظت فردی و سایر اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مرکزهای درمانی بوده است که همچنان ادامه دارد.

 

عضو هیات مدیره خیرین سلامت آران‌وبیدگل تصریح کرد: خیرین سلامت شهرستان همواره پیشتاز کمک به بخش‌های بهداشتی و درمانی بودند و تا کنون برای ۲ طرح بیمارستانی در حال ساخت نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال کمک کردند.

 

وی اضافه کرد: این روزها کادر درمانی شهرستان در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در برابر سلامت جامعه بر عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشتند.

 

نمکی ادامه داد: مردم نیز این روزها بیش از گذشته قدردان خدمات کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند و نسبت به سختی کار آنها و خدماتی که این قشر برای جامعه دارد، آگاه شدند که بخشی از آن در قالب تصویرها و فیلم‌هایی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

 

وی یادآور شد: در شهرستان آران و بیدگل ۳۵ نفر از بیماریاران بسیجی در کنار کادر درمانی برای مبارزه با کرونا همکاری داشتند که این از خودگذشتگی بی‌منت، بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

 

خدمات ۵۵ نفر از مدافعان سلامت شهرستان آران‌وبیدگل در ادامه این مراسم با اهدای هدایایی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال با حضور جمعی از مسوولان و مجمع خیرین سلامت این شهرستان قدردانی شد.

 

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک و مبتلا نیز از بیمارستان‌های این منطقه تاکنون ترخیص شدند.

 

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از ۲ باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.