کمیته ویژه محرم و صفر در شهرداری کاشان تشکیل شد

مشکات آنلاین: شهردار کاشان از تشکیل کمیته ویژه محرم و صفر در شهرداری کاشان خبر داد.

سعید ابریشمی راد در همایش مسئولان هیئات مذهبی کاشان با یادآوری اینکه هیئات قدرتمندترین و موثرترین نهاد اجتماعی هستند، گفت: هیئات مذهبی فارغ از مسئولیت ترویج شعائر و احکام دینی و گسترش و ابلاغ پیام عاشورا یک پایگاه اجتماعی نیز محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه عزاداران حسینی جزو مردان معتمد و آبرومند در جامعه محسوب می شوند، افزود: قیام عاشورا پیام و هدفی دارد که به نظر حقیر پیام عاشورا «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است و بر همین اساس تا زمانی که این دنیا باشد مظلوم و ظالم وجود دارد و باید دقت داشته باشیم تا در صف ظالم قرار نگیریم.

شهردار کاشان با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی مسئولیت تبیین پیام عاشورا را بر عهده دارند، هدف از قیام عاشورا برای زنده کردن دین اسلام یادآور شد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای مردم یک نهاد خدماتی است، گفت: کمیته ای پیش از ایام محرم و صفر ویژه این ایام ایجاد می شود تا عزاداری با کیفیت داشته باشیم و بر همین اساس همکاران ما در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان آمادگی دارند تا اماکن برگزاری مراسمات عزاداری ایمن سنجی شده و نکات لازم به مسئولان هیئات اعلام شود.

ابریشمی راد ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته شهرداری کاشان در ایام محرم و صفر افزود: کاشان افتخار تشیع را از قرن ها پیش یدک می کشد و این مهم می تواند یک پتانسیل گردشگری به شمار بیاید و بر همین اساس گردشگرانی که در این ایام به کاشان سفر می کنند باید الگویی درست از آیین های مذهبی را ببینند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.