یک چاق سلامتی فوتبالی–‌انتخاباتی! و پرسش‌هایی از جنس فوتبال

روی سخنم با آن‌هایی که در شهرمان کاشان، صفت پیش‌کسوت فوتبال هیچ رقمه به آن‌ها نمی‌چسبد نیست. پیش‌کسوت حقیقی فوتبالی به شخصیتی گفته می‌شود که در میدان مستطیل سبز فوتبال سال‌ها و سال‌ها با صداقت و سلامت و انسانیت مویی سفید کرده، سرد و گرم این رشته را چشیده، خاک فوتبال را در بند بند وجودش با عشق تنفس کرده و حالا هم با عشق به فوتبال نگاه می‌کند.

 

روی صحبتم با همین دوستان و پيش‌کسوتان عزیز همشهری‌ام است، با بقیه که فوتبالی نیستند و حضورشان در زمین فوتبال بخاطر مسائل غیرفوتبالی است حرفی ندارم و گله‌ای هم نیست. ولی شما که فوتبالی بودید و ظهر یکی دو روز پیش در استادیوم پیر و مخروبه شهر کاشان، با نماینده محترم که خداوکیلی فقط برای چاق سلامتی! آمده بود و نه جلب رأی، عکس یادگاری گرفتید، آیا از این فرصت برای پرسش‌گری‌های حق‌طلبانه‌ی فوتبالی هم استفاده بردید؟

 

از نماینده آیا پرسیدید چرا «فوتبال کاشان» که بهترین پتانسیل رشد فوتبالیست در استان اصفهان را دارد، اکنون در این شرایط است؟!

از او پرسیدید که عاقبت تکلیف استادیوم اميرکبير چه می‌شود؟!

او را پرسش‌گرانه خطاب قرار دادید چرا کاشان با این همه علاقه‌مند فوتبالی نباید یک تیم خوب، دست‌کم در حد ماندن در لیگ یک داشته باشه؟

 

به او گفتید که در همین کاشان اگر به فوتبال پایه توجه اساسی و علمی بشود، حداقل‌ سالی یک کاظمیان و حاج‌صفی می شود ساخت؟

به وی رساندید که دغدغه و دلخوشیِ ما فوتبال است و در مجلس نگاه‌شان را به پدیده‌ای به نام ورزش و در وهله دوم فوتبال باید تغییر دهند؟

به این مسؤل محترم ابراز کردید این آقای تاج که معلوم نبود از کجا سروکله‌اش در فوتبال پیدا شد و الان به ریش همه‌ی فوتبالی‌های سرتاسر ایران دارد می‌خندد، چه ضربه‌ای به این فوتبال زد؟

 

از نماینده شهرتان پرسیدید که آیا در مجلس می‌شود از تاج درباره عملکردش در فدراسیون پرسید و او را به چهارمیخ سؤال و پاسخ‌گویی کشید؟

از او آیا پرسیدید که چرا چهل سال است تکلیف دو باشگاه مردمی و محبوب کشور مشخص نمی‌شود و چرا ملتی را برای واگذاری آن‌ها سر کار گذاشته‌اند؟

 

از او پرسیدید که چرا ما به جای این‌که فضا را برای ورود عموم تماشاگران به استادیوم‌ها فراهم کنیم، غالب اوقات عامدانه و با اتخاذ سیاست‌هایی زیرپوستی از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که ورزشگاه‌ها را پر کنند؟

از وی پرسیدید که چرا هنوز در سال ۲۰۲۰، فدراسیون‌نشینان فوتبالی شیوه‌ی بلیط‌فروشی استاندارد حتی در سطح آسیا را نمی‌دانند و نمی‌توانند آن را مدیریت کنند؟

 

از وی پرسیدید که چرا هنوز تماشاگر شهرستانی شب قبل از داربی باید در سرما و گرما پشت درِ استادیوم بخوابد تا فردا بتواند در سکوها جای مناسب پیدا کند؟

به وی رساندید که در بازی‌های بزرگ دنیا تماشاگران حداکثر «نیم ساعت به بازی» وارد استادیوم می‌شوند و از بازی لذت می‌برند؟

 

به نماینده ابراز کردید که پول بلیط‌فروشیِ فوتبال در بلاد کفر صرف خودِ فوتبال می‌شود و مثل اینجا نیست که چند نهاد برای تقسیم آن با هم دعوا کنند؟!!

به وی که شاید خیلی به متن و حاشیه فوتبال عالم نیست، یادآوری کردید که در آن‌جا چه پیش و چه پس از بازی به تماشاگران احترام می‌گذارند و قبل و بعد بازی با قوه قهریه بالای سرِ تماشاگران حتی ساکت و دست به سینه چمباتمه نمی‌زنند؟!!

از وی پرسیدید علی دایی مگر چه گفته بود که از نیمکت تیم ملی محروم شد؟!

 

شما پیش‌کسوتان حتی با بیان بدون لکنت برخی از این سؤالات در سرکشی صرفأ معمولی! نماینده با خودتان، می‌توانستید شفاف و روشن بخشی از درددل‌های فوتبال این مملکت را به وکیل‌تان منتقل کنید. عضوی از مجلس که اگر نگوییم در آن مجلس برای دورکردن مردم از تنها دلخوشی‌شان تلاش می‌کنند، دست‌کم هیچ قدمی هم برای رشد و پیشرفت فوتبال بر‌نمی‌دارند.

 

منِ کوچکترین عضوِ خانواده فوتبال کاشان در این دیدار نبودم، اما ای کاش شما به نماینده می‌رساندید که عشق به فوتبال و پرکردن استادیوم جرم نیست و حذف کردن تنها مجریِ کار بلد و محبوب صداوسیما در حوزه فوتبال به جرم محبوب‌بودن کمال بی‌انصافی و بی‌عدالتی بود.

 

ای کاش به وی ابراز می‌کردید که برنامه پربیننده‌ی ۹۰، تنها دل‌خوشی فوتبال‌دوستان از میان تولیدات وطنی در صداوسیما بود. ای کاش به نماینده شهرتان می‌رساندید که بیش از چهل میلیون طرفدار پرسپولیس و استقلال گناهی نکرده‌اند که باید همیشه دلواپس تیم‌های‌شان باشند. دو تیمی که ظاهرأ خصوصی‌سازی‌شان توسط شماها در مجلس هم غیرممکن است!!

 

می‌دانم؛ بله می‌دانم که شاید همه‌ی این مشکلات و دغدغه‌های فوتبالی به طور مستقیم ربطی به نماینده مجلس نداشته باشد، ولی وی صددرصد به عنوان وکیل مردم به نیت مرتفع‌شدن اکثر آن‌ها می‌تواند بدانها ورود کند.

 

ای کاش به قول عوام جوگیر نباشیم و دنبال گرفتن کمترین حق خودمان حداقل از «دنیای فوتبال» باشیم و تنها به یک عکس یادگاری اکتفا نکنیم !!

عضو کوچکی از خانواده‌ی فوتبال کاشان

 

منصور سیاح ـ کاشان آنلاین

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.