۳۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲۰۰ هزار موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور کاشان گفت: وجود ۲۰۵ هزار موتورسیکلت‌سوار در کاشان با معضلات ترافیکی آن‌ها در شهر واقعا تامل‌برانگیز است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، سرهنگ‌دوم «سید علیرضا رحیمی»، در ۶۹‌مین نشست شورا سه‌شنبه ۶ آذرماه ۹۷ افزود: برخی موتورسواران با سه یا چهار سرنشین تردد می‌کنند و کنترل این حجم از تردد، تدابیر ویژه و خاصی را می‌طلبد.

رحیمی با اشاره طرح «قسم» (قانون‌مداری موتور سواران) یکی از دلایل استفاده فراوان از موتور در کاشان را گرمای هوا و سهل‌الوصول‌بودن تردد آن در معابر شهری عنوان کرد.

وی نتیجه مطلوب نگرفتن از اجرای طرح «قسم» را فقدان فرهنگ‌سازی در این زمینه دانست و با اشاره به معضل ترافیکی در محورهای آیت‌الله کاشانی، شهید بهشتی، فاضل‌نراقی، شهید رجایی، باباافضل، اباذر و محورهای منتهی به بازار پرسید: چرا کاشان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان، پایش تصویری، با وجود دستورالعمل «شورای امنیت ملی کشور» ندارد؟

رئیس پلیس راهور کاشان، تاثیر دوربین‌های نظارتی و استقرار پارکینگ‌ها را بر کنترل ترافیک کاشان موثر دانست و تاکید کرد: شورا باید نخستین اولویت خود را رفع مسائل ترافیکی شهر قرار دهد.

رحیمی به ظرفیت مذهبی شهر دارالمومنین در فرهنگ‌سازی ترافیک تاکید کرد و گفت: در بحث راه‌های دسترسی نیز یکی دیگر از معضلات، نبود کمربندی کاشان است که بار ترافیکی شهر را سنگین می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.