۷۰ درصد فضاهای آموزشی کاشان خیرساز است/افتتاح ۱۱ پروژه خیرساز

مشکات آنلاین: رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان از افتتاح ۱۱ پروژه خیرساز در سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد فضاهای آموزشی کاشان خیرساز است.

حسین مقنی گفت: روز اول مهر به نوعی عید فرهنگیان محسوب می شود که می تواند سرآغاز بروز استعدادهای دانش آموزان و از خودگذشتگی معلمان و فرهنگیان باشد.

وی ضمن تاکید بر اصل همفکری و همیاری در آموزش افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم باید دغدغه های آموزش و پرورش در اولویت قرار بگیرد و در صورت تحقق این مهم فرزندانی عالم و کوشا تحویل جامعه می دهیم.

۳۷ درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش کاشان بالای ۲۵ سال سابقه دارند

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه این نهاد باید در اولویت قرار گرفته و تمامی دل ها برای دغدغه های این نهاد بتپد، ابراز داشت: اگر این مهم محقق نشود اولین افرادی که متضرر می شوند فرزندان من و شما هستند که می تواند آثار سوء به دنبال داشته باشد.

وی ضمن اشاره به آغاز پروژه مهر در کاشان گفت: مهمترین موضوع در پروژه مهر ساماندهی نیروی انسانی است؛ مهمترین معضل در نیروی انسانی آمورش و پرورش کاشان کمبود نیرو است به نحوی که ۳۷ درصد از نیروی انسانی بالای ۲۵ درصد سابقه خدمت دارند و ادامه این روند می تواند معضلاتی را به دنبال داشته باشد.

۸۰ معلم بازنشسته در آموزش و پرورش کاشان مشغول به تدریس هستند

مقنی از بکارگیری پنج هزار نفر ساعت حق التدریس و ۸۰ معلم بازنشسته خبر داد و اظهار داشت: آموزش و پرورش کاشان با کمبود ۷۰۰ نیروی رسمی دست و پنجه نرم می کند و این کمبود در سال های آینده بیش از پیش افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰۰ نیروی آموزش و پرورش کاشان فرم بازنشستگی پر کردند، افزود: با تلاش های صورت گرفته تاکنون ۱۵۰ نفر از این نیروها در آموزش و پرورش کاشان ابقا شدند که اگر این معلمان نیز بازنشسته می شدند ۱۵۰ کلاس درس در کاشان خالی می شد.

۷۰ درصد فضاهای آموزشی کاشان خیرساز است

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه تا به امروز ۸۵۶ کلاس ابتدایی در شهرستان کاشان وجود دارد، ابراز داشت: ۴۸۰ کلاس متوسطه اول و ۲۶۷ کلاس متوسطه دوم با ۶۸ هزار دانش آموز برای روز نخست مهر در کاشان ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد فضاهای آموزشی کاشان خیرساز است، گفت: کاشان شهر خیران است و بر همین اساس اگر خیران نبودند امروز در کنار معضل کمبود نیروی انسانی کمبود فضای آموزشی نیز اضافه می شد چرا که در سال تحصیلی جدید یک هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزان ابتدایی ما اضافه شده است.

افتتاح ۱۱ پروژه خیرساز در سال تحصیلی جدید

مقنی از افتتاح ۱۱ پروژه آموزشی خیرساز در سال تحصیلی جدید در کاشان خبر داد و اظهار داشت: این ۱۱ پروژه ها شامل شش واحد آموزشی و پنج سالن اجتماعات و ورزشی است.

 

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.