آزمایشگاه مرجع ملی خلاء سال آینده بهره‌برداری می‌شود

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آزمایش‌گاه مرجع ملی خلاء 20 فرودین 98، همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای در تاسیسات فردو به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، اصغر زارعان شنبه ۱۷ آذرماه ۹۷ در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در جمع خبرنگاران کاشان بیان کرد: همچنین آزمایش‌گاه مرجع ایزوتوپ‌های پایدار نیز فروردین 99 در تاسیسات فردو بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به انجام همه فعالیت‌های این نوع ایزوتوپ‌ها در تاسیسات فردو افزود: همه مواد اولیه این ایزوتوپ‌های پایدار نیز در اخل کشور تامین می‌شود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: 100 درصد فرایندهای صنعت هسته‌ای از مرحله اکتشاف و استخراج تا زمان تبدیل به مجتمع‌های سوخت بومی‌شده و هیچ نیازی به خارج از کشور نداریم
.
وی با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای رونمایی‌شده در سال‌های گذشته و نبود نگرانی در زمینه تولید نیازهای کشور در آینده تصریح کرد: این دستاوردها به تدریج از جنبه کمی و کیفی بهبودیافته و نظام سلطه نمی‌تواند هیچ‌گونه فشاری بر ایران از این ناحیه وارد کند.

زارعان از رونمایی برخی دستاوردهای بسیار مهم در سال آینده از جمله در حوزه لیزر خبر داد و یادآور شد: برخی صنایع مانند غلتک‌های نورد هم‌اکنون به خارج فرستاده می‌شود که ما می‌توانیم با کار لیزر لایه‌ای را روی تجهیزات اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از این فناوری در کنار جلوگیری از خروج ارز، برخی نیازهای کشور را پوشش داده و پاسخ‌گوی سازمان انرژی اتمی نیز خواهد بود.

۴۵مین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با 20 غرفه در زمینه مرور چرخه سوخت هسته‌ای، نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع 17 تا 21 آذر به میزبانی دانشگاه کاشان برای بازدید عموم دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.