از همه ظرفیت‌های هنری خود برای اعتلای نام کاشان استفاده خواهم‌کرد

محمد معتمدی: به‌عنوان یکی از فرزندان این شهر، از همه ظرفیت‌های حرفه‌یی و هنری خود برای اعتلای این نام استفاده خواهم کرد و پای تاریخ و هویت شهرم ایستاده‌ام.

به گزارش کاشان آنلاین و به نقل از روابط عمومی ساربوک، محمد معتمدی در روزهای پایانی اردیبهشت با حضور در «فروشگاه ساربوک»، در نشست و کتاب‌گردی که در این کتاب‌فروشی برگزار شد، با اشاره به این‌که ما گونه‌‌یی از فعالیت‌ها و رفتار هنری قدیم را به عنوان موسیقی سنتی یاد می‌کنیم گفت: آن موسیقی برای مخاطب خاص خود همیشه بوده ولی به مفهوم کلی و عمومی امروز نمی‌توانیم از آن انتظار داشته باشیم که مخاطب میلیونی داشته باشد.

هنرمند جهانی موسیقی یادآور شد: اعتقاد دارم در حق موسیقی در کاشان کم‌لطفی شده‌است. موسیقی اصیل ایرانی باید جزء هنرهای اسلامی رده‌بندی شود، و نباید این‌گونه تعبیر شود که خلاف شرع است. این دیوار بی‌اعتمادی و جدایی و نبود گفتمان بین هنرمندان و قشر مذهبی باید برداشته شود.

موسس” گروه هنری همنوازان مهر” با نقد عملکرد مسئولین فرهنگی و سیاست‌گذار کاشان افزود: در کاشان یک‌صدایی و کار فردی فایده‌یی نداشته و ندارد. باید یک همّیت و عزم شهری برای اعتلای نام کاشان و تاریخ و هویت کاشان از دریچه موسیقی ایجاد گردد.

معتمدی تاکیدکرد: کاشان پتانسیل بِرَندشدن به‌عنوان قطب هنر در مرکز ایران را دارد. ولی باید مشارکت و همدلی بیش از پیش بین بخش‌های مختلف شهری و علاقه‌مندان به موسیقی فاخر ایجاد شود.

هنرمند موسیقی سنتی ایران با اظهار تاسف از فقدان همدلی در کاشان افزود: بارها به مسئولین کاشان گفته‌ام که من نام گروه هنری‌ام را «سیلک» قرارداده ام. می‌توان از این رویکرد برای انتقال فرهنگ و اشاعه تاریخ و تمدن کاشان به دنیا نهایت استفاده را برد، اما متاسفانه این پیشنهاد جدی گرفته نشد. چه بسا می‌توانست به‌عنوان فرصتی برای بازنمایی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی کاشان تلقی گردد.

معتمدی با بیان این‌که برای رونق فرهنگ درکاشان باید صاحبان صنایع و بخش‌های خصوصی نیز دخالت کنند یادآور شد: ما متاسفانه هنوز در زیرساخت‌های هنری و فرهنگی اعم از سالن و تجهیزات ضعیف هستیم. اگر متولیان و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی همت کنند ما هم درکنار ایشان هستیم و حمایت می‌کنیم.

خواننده ارکستر ملی ایران همچنین «پایتختی کتاب کاشان» را نقطه عطفی برای بازنمایی فرهنگ کاشان خواند و گفت: خرسندم که در اعلام پایتختی کتاب نقشی داشتم، و پس از این هم به‌عنوان یکی از فرزندان این شهر از همه ظرفیت‌های حرفه‌یی و هنری خود برای اعتلای این نام استفاده خواهم کرد.

در پایان این کتاب‌گردی و نشست، لوح آیین پایتختی کتاب کاشان توسط محمد معتمدی امضا، و تمبر ملی پایتختی کتاب به همراه تندیس یاوران کتاب ساربوک به این هنرمند کاشانی نامدار و جهانی موسیقی سنتی تقدیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.