از کتاب «باسواد باشیم» در کاشان رونمایی می‌شود

مدیر حوزه هنری کاشان از برگزاری آیین رونمایی از کتاب «باسواد باشیم» در کاشان خبر داد.

محمد قاسم‌زاده در گفت‌و‌گو با مهر اعلام کرد: پایتخت کتاب ایران در این روزهای سرد پاییز و زمستان با خبرهای داغ حوزه کتاب و کتاب‌خوانی گرمابخش محافل فرهنگی و هنری شده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان و سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کتاب «باسواد باشیم» نوشته سیدمهدی سیدی و حسین رسول‌زاده در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان و با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی رونمایی می‌شود.

مدیر حوزه هنری کاشان با بیان این‌که این آیین رونمایی در روز پنج‌شنبه، ششم دی‌ماه برگزار می‌شود، ابراز داشت: علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در آیین رونمایی از کتاب «باسواد باشیم» حضور داشته باشند.

قاسم‌زاده از ارائه مطالبی با موضوع «نهضت سواد رسانه‌ای در ایران» در این برنامه خبر داد و گفت: سیدمهدی سیدی، نویسنده، روزنامه‌نگار، فعال رسانه‌ای و یکی از نویسندگان کتاب «باسواد باشیم» مطالبی را در مورد موضوع یادشده ارائه می‌دهند.

سید مهدی سیدی یکی از نویسندگان کتاب «باسواد شویم» مربی و مدرس سخنوری و فن بیان و همچنین نویسندگی خلاق است.

وی تا کنون در کاشان چندین کارگاه نویسندگی خلاق برگزار کرده و به نظر می‌رسد کتاب «باسواد شویم» نگاه دقیق‌تری به مقوله سواد و نیاز جدید به بازتعریف این کلمه و کاربردهای جدید آن از یکطرف و از طرف دیگر تعاریف جدید و دیگرگونی که سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد از مقوله سواد و بی‌سوادی ارايه می‌دهد داشته باشد.

خلا مباحثی از این دست در کاشان احساس می‌شد و امیدواریم تیم آقایان رسول‌زاده و سیدی با همت و پشکار و سخت‌افزار مناسبی که در اختیار دارند بتوانند با همراهی سایر اهالی قلم و فعالین شبکه‌های اجتماعی به پالایش این فضا کمک کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.