اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی به اشتغال جوانان کمک می‌کند

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل خواستار ایجاد دوره‌های آموزشی نساجی و  اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی برای اشتغال جوانان این شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، اسماعیل بایبوردی، در دیدار با آرش اخوان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موثر در اشتغال، کارآفرینی و بلوغ اقتصادی جوانان این شهرستان است.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و افزود: مهارت‌آموزی نوعی تلاش برای رسیدن به کارآفرینی و معیشت پایدار است.

بایبوردی با اشاره به ۲۳ هزار نفر جمعیت جوان شهرستان آران و بیدگل و آموزش سالانه تعداد ۲۳۰۰ نفر از جوانان این شهرستان در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای گفت: سرمایه‌گذاری در امر آموزش فنی و حرفه‌ای در این شهرستان، به نوعی سرمایه‌گذاری کلان در حوزه اشتغال و کارآفرینی جوانان است که این مهم می‌تواند در حوزه‌های مهمی چون صنعت نساجی، فرش ماشینی و صنایع دستی نظیر میناکاری، ترمه‌دوزی و مباحثی از این قبیل باشد.

وی اضافه کرد: مدیران فنی و حرفه‌ای شهرستان و استان اصفهان با مهارت‌آموزی به جوانان و افراد علاقه‌مند، پنجه‌های کارآمد را در کنار دانش‌اندوزی مردم این شهرستان تقویت کنند.

آرش اخوان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در این دیدار، راه‌اندازی مرکز جوان نساجی را در اولویت اقدامات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: با توجه به صنعت گردش‌گری که در دنیا صنعت مهم و تاثیرگذار است، با نیازسنجی رشته‌های این حوزه، آموزش صنایع دستی به‌صورت تخصصی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود تا برندی در کشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.