انتخاب ۸۹ اثر برای بازبینی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان

مسئول ستاد چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، از پذیرش ۸۹ اثر در مرحله انتخاب متون در بخش صحنه‌ای این جشنواره خبر داد.

به گزارش کاشان نیوز به نقل از ایمنا؛ «مرتضی والی‌زاده» گفت: بر اساس فراخوان اعلام شده برای ارائه‌ آثار، اولویت انتخاب با نمایش‌نامه‌ها و متون ایرانی بوده است.

والی‌زاده خاطرنشان کرد: طبق نظر هیئت انتخاب بخش صحنه‌ای، از نظر محتوا و موضوع، قالب متون پذیرفته‌شده در مرحله بازخوانی ۵۸ درصد متون با مضامین اجتماعی، ۲۶ درصد دفاع مقدس، شش درصد طنز، شش درصد دینی و رضوی، یک درصد تاریخی، یک درصد کودک و ۲ درصد متون در سایر موضوعات ارسال‌شده و بیشترین استقبال از استان‌های اصفهان، تهران، همدان و کرمانشاه بوده است.

رییس ستاد چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با بیان این‌که بازبینی آثار با نظر هیئت انتخاب به‌صورت حضوری و یا غیرحضوری و با ارسال لوح فشرده انجام می‌شود، گفت: هنرمندان جهت بازبینی تا ۱۰ آبان‌ماه فرصت دارند که لوح فشرده اثر نمایشی خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در کاشان_ بلوار شهیدان خاندایی- فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ارسال کنند.

والی‌زاده تصریح کرد: هیئت بازبینی آثار از بین ۳۴۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۸۹ اثر در بخش صحنه‌ای و ۹۹ اثر در بخش خیابانی را انتخاب کردند که سرانجام ۲۸ اثر نمایشی موفق به حضور در جشنواره خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود گروه‌های برگزیده بیش از ۷۰ نوبت اجرا در سالن‌های نمایش و سطح شهر کاشان داشته باشند.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان به‌عنوان بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر کاشان به میزبانی فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در چهار بخش «صحنه‌ای»، «خیابانی- محیطی»، «بین‌الملل» و بخش «کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی» از ۱ تا ۹ آذرماه برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.