با دستور نمی‌توان امر به معروف و امر به علم کرد

همزمان با ولادت با سعادت امیرالمومنین و روز پدر، مراسم افتتاح کتاب‌خانه و بازگشایی کانون فرهنگی مهدیه وادقان، با حضور فرماندار و رئیس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، پیش از ظهر شنبه ۱۱ فرودین‌ماه در مهدیه وادقان برگزار شد.

فرماندار کاشان در این مراسم در سخنانی با اشاره به مصادف‌بودن ایام عید نوروز و بهار طبیعت با ماه مبارک رجب و تولد مولی علی اظهارداشت: دید و بازدید و دور‌همی‌های نوروزی به افزایش همدلی و رفع کدورت‌ها کمک می‌کند.

حمیدرضا مومنیان برنامه‌های متنوع و موفق «کانون فرهنگی مهدیه وادقان» که توسط یکی از اعضا گزارش شد، را نشانه بلند‌نظری پدران و مادران روستا و اهمیت تعلیم و تربیت در حوزه علمی و دینی برشمرد و تاکید کرد: مسیر درست پیشرفت توجه به آموزش و فرهنگ است و با دستور نمی‌توان امر به معروف و امر به علم کرد.

مومنیان با اشاره به آفت‌ها و نگرانی‌های موجود در شبکه‌های مجازی خاطرنشان کرد: باید به فرزندانمان معیار تشخیص خطا از درست با یاد بدهیم و اجازه بدهیم فرزندانمان آزمون و خطا کنند تا رشد اتفاق بیفتد. از زاویه این‌ نگاه است که سطح فرهنگی بالا می‌آید.

فرماندار کاشان گفت: فرصت‌های تفریح جمعی در جامعه کم است و متاسفانه تنگ‌نظری هم در این زمینه زیاد هست.باید تلاش کنیم فرصت‌ها در قالب هنجارها و ارزش‌ها به‌خصوص برای دختران که از مواهب فرهنگی و ورزشی خیلی محروم و محجور هستند، فراهم شود.

کانون فرهنگی مهدیه وادقان در سال ۱۳۷۰ در روستای وادقان آغاز به‌‌کار کرده و با بیش از ۲۵ سال سابقه کار فرهنگی، ساختمان جدید و کتاب‌خانه این کانون که با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیون تومان، در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، از محل كمك هاي مردمي و خيرين احداث شده، طی آیینی گشایش یافت و فرماندار، و هیات همراه از نمایشگاه عکس و کتاب و آثار فرهنگی به نمایش درآمده در کانون بازدید کردند.

1 نظر
  1. کتاب دوست می گوید

    درود بر بچه های پرتلاش و فرهنگ دوست مهدیه وادقان که از دیرباز فعالیتهای چشمگیری در اتحادیه انجمنهای اسلامی روستاهای کاشان نیز ایفا مینمودند و درود بر فرماندار فرهنگ دوست کاشان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.