بدون تاریخ، بدون امضا؛ مکتوب یک موکل به وکیل

نامه سرگشاده‌ی یک شهروند نوش‌آبادی به نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی؛

جناب آقای دکتر ساداتی‌نژاد نصرآبادی؛

امید داشتیم که شما را نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خطاب کنیم اما اگر شما جای ما بنشینید، با توجه به عملکردی که جامعه از شما سراغ دارد، می‌توانید خودتان را جز نماینده سفیدشهر در کرسی کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بنامید؟

امید داشتیم در یکی از این روزهایی که برای پیش‌بردن طرح‌های توسعه سفیدشهر به زادگاهتان می‌آیید، زحمت این چندکیلومتر تا نوش‌آباد را نیز متحمل شوید و نظرات این مردم را هم بشنوید، اما گویا چاره‌ای جز انتشار نامه سرگشاده برای این شهروند نوش‌آبادی وجود ندارد.

پرسش نخست:
این روزها ظاهرأ به خاطر دغدغه‌ای که برای مشکل آب مردم اصفهان دارید، به همراه چند همکار متن استعفا تقدیم مجلس کرده‌اید. هرچند که برخی فعالان سیاسی بر اساس یک ابراز عقیده، آن را صوری می‌دانند؛ اما آیا بهتر نبود برای همراهی بیشتر افکار عمومی منطقه، کارخانه فولادی که سال‌هاست در دل کویر منطقه ایجاد شده و امروز آب تصفیه‌خانه کاشان که باید در راستای توسعه فضای سبز این شهر به کار گرفته شود، به این کارخانه اختصاص یافته را نیز مکملی بر دلایل استعفا در نظر می‌گرفتید؟

شایعه‌ای در جامعه مطرح است که شما با این طرح در ازای احداث یک ساختمان و آسفالت کنارگذر سفیدشهر موافقت کرده‌اید. لطفا در یکی از همین رسانه‌هایی که گفته می‌شود در اختیار نزدیکان‌تان است و اخبار شما و سفیدشهر را در آن منتشر می‌کنند به این سوال هم پاسخ دهید و ابهام‌زدایی کنید.

پرسش دوم:
امروز برای بسیاری از شهروندان از جمله بنده این پرسش مطرح است که چرا مشاور وزیر راه را قبل از بازدید از جاده‌ی برزک به شهر خود بردید؟

شاید بگویید این مسیر پر خطر بوده است. پس لطفا آمار تصادفات و صدمات وارده در محورهای شهرستان کاشان و آران و بیدگل را با سفیدشهر مقایسه و برای ما اثبات کنید که سفیدشهر نسبت به سایر محورها از اولویت بیشتری برخوردار بوده است و الا این ذهنیت ایجاد می‌شود که شما بر مردم کاشان منت گذاشته‌اید تا شهر خودتان را آباد کنید!

پرسش سوم:
مدتی است که مسیر جدیدالاحداث نوش‌آباد به علی‌آباد به دلیل یا بهانه خطرآفرین‌بودن، مسدودشده و معلمان و کارمندان و کامیون‌داران آران و بیدگل باید روزانه حدود 10 کیلومتر مسیر خود را طولانی‌تر کنند. بخشی از فعالان اجتماعی نوش‌آباد بر این باورند که این اقدام با حمایت شما و به منظور توجیه لزوم تاسیس بخشداری سفیدشهر انجام شده است. لذا به عنوان یک موکل از شما می‌خواهم شفاف و صریح به این پرسش‌ها پاسخ دهید که:

1.آیا بخشداری حق نوش‌آباد است یا سفیدشهر؟

2.اگر جاده‌ای خطرآفرین است باید بسته شود؟ اگر پاسختان مثبت است، پس چرا مسیر سفیدشهر را که مدعی خطرآفرین‌بودن آن هستید، نمی‌بندید که تردد از محور کاشان انجام شود؟

3.آیا به اندازه‌ای که برای احیای مسیرهای سفیدشهر وقت گذاشته‌اید،برای حل مشکل این مسیر هم وقت صرف کرده‌اید؟

پرسش چهارم:
شنیده شد که وزیر آموزش و پرورش را می‌خواهید به سفیدشهر ببرید و همین اتفاق نیز رخ داد تا برای آنجا نمایندگی آموزش و پرورش را هم تثبیت کنید. اما پرسش این است که چرا وزیر نباید به سایر مناطق اطراف کاشان مانند برزک، نیاسر، ابوزیدآباد، مشکات و یا راوند برود؟ می‌پذیریم که افتتاح مدرسه توجیه مناسبی برای حضور مهمترین مقام آموزشی کشور در سفیدشهر است، اما اگر منطقه مسکن مهر و مدارس قبلأ افتتاح شده! آن مستلزم بازدید وزیر است، فی‌المثل بر مدارس خیرساز شهر مشکات نیز قطعأ چنین فرایندی مترتب است.

اگر به دنبال تثبیت نمایندگی آموزش و پرورش هستید چرا نباید این نمایندگی در سایر شهرهای دو شهرستان از جمله نوش‌آباد وجود داشته باشد؟

پرسش پنجم:
معدودی همشهریان شما مدعی‌اند که قلعه وزیر برای آن‌هاست چون در حریم سیاسی آن‌ها قرار گرفته و منطقه طسمیجان نیز از آن‌هاست چون در مالکیت آن‌هاست. کاری با این منطق دوگانه نداریم که آن‌ها در شرایطی که حریم سیاسی به نفع آن‌هاست آن را ملاک قرار می‌دهند و در جایی که ملکیت به نفع آن‌هاست حریم سیاسی و مصوب منطقه مشکات را نادیده می‌گیرند. پرسش امروز مردم این است چگونه یک جاده باریک و خاکی به طول تقریبا هشت کیلومتر جزء حریم سفیدشهر محاسبه می‌شود و در این مسیر دو منطقه استراتژیک قلعه وزیر و فرودگاه هم جزء حریم قرار می‌گیرد؟

آیا تعیین این چنینی حریم برای یک شهر بدون تلاش شما محقق شده است؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است به عنوان یک موکل از شما می‌خواهم راه این گونه تعیین مسیر را برای همه مردم منطقه شرح دهید تا مردم برزک، نیاسر، ابوزیدآباد، مشکات و … هم بتوانند از آن بهره ببرند.

پرسش ششم:
نسل‌های بعد درباره شیوه کاوش اطرافیان‌تان در دست‌کند سفیدشهر که به اذعان برخی از دست‌اندرکاران با حمایت برخی” که شما آ‌ن‌ها را خوب می شناسید “ در حال انجام است چه خواهند گفت؟ آیا اقدامات این‌چنینی و تلاش برای کپی‌برداری از شهر زیرزمینی نوش‌آباد، ثمره‌ای جز زیر ضربه‌زدن به سایر ابنیه تاریخی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دارد؟ آیا با شکایت و ارعاب کارشناسانی که دلسوزانه نظر می‌دهند می‌توان صدای منتقدان را خاموش کرد؟ آیا نزدیکان شما با در اختیار گرفتن چند رسانه و تیترکردن نظرات احتمالی کارشناسانی خاص، به صورت خبر حتمی می‌توانند تاریخ‌سازی کنند؟

انتخاب عنوان طسمیجان که یکی از مناطق داخل در حریم سیاسی مشکات است برای دستکند سفیدشهر، بر اساس کدام مستند تاریخی رقم خورده است؟ آیا این اقدامات اطرافیان شما و سکوت رسانه‌ای شما نتیجه‌ای جز برافروختن اختلافات منطقه‌ای دارد؟

آقای ساداتی‌نژاد؛

هیچ انسان خردمندی با آبادانی و رفاه مردم زحمتکش کل منطقه کاشان مخالف نیست، ولی با این همه، مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با بی‌عدالتی و تبعیض مخالف ‌اند. امروز از شما این ذهنیت در حال گسترش است که به جای آن که نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل باشید، اول نماینده سفیدشهر هستید. پرسش‌گران هم مردم کوچه و بازارند، منتهی یکی می‌نویسد تا صدایش را به گوش‌تان برساند و یکی مثل هزاران شهروند دیگر می‌شنود و تاسف می‌خورد و سکوت می‌کند.

توجه کنید! این پرسش‌گران مسئول اداره نیستند که شما بتوانید با فشار به وزرات، آن‌ها را جا به جا کنید! مردمی هستند که به شهادت تاریخ اتحاد و انسجام‌شان ده‌ها پشت میز و صندلی نشین مثل شما را جابه جا کرده است.

امضا: محفوظ
کاشان آنلاین

2 نظرات
  1. علی اکبر شاهمیری معروف به جانباز 70 درصد می گوید

    سلام بر عزیزان و هموطنان کاشانی وآران و بیدگلی و دیگر شهرها و بخش های تابعه انشاالله که همگی سعادتمندو سلامت وموفق باشیداولا از آنجا که افکار و سلایق و عقایدو… به حکم پروردگارمتفاوت است نظرها و برداشتها هم ازافراد مختلف است لیکن حقیقت برای همگان یکی است به عنوان مثال وقتی شب است برای همه شب است و یا بلعکس زیرا جمعی نمی شود بگویند روز است و عده ای بگویند شب!ثانیا متاسفانه این گونه که مشاهده می شود جمعی از نظرات نه بر مبنای حق بلکه بر مبنای خط ارائه می گردد(نفسانیات)ولذا از همین نقطه آغاز مشکلات شروع شده و امورات را آن گونه که بایدو شاید برمدار حقیقت نمی بینیم که در اینجا حرف بسیار است ولی بگذریم ثالثا آن عزیزهم نظری دارند که حتما آقای ساداتی نژاد پاسخ خواهند فرمودلابدگر چه آقای ساداتی نژاد هم حتما به قدر استعداد وتوانائیشان در تلاشند برای خدمت ودیگر عزیزان داخل حاکمیت که در اینجا نیز هم مردم با انصاف و هم سلسله مراتب رسیدگی کننده مربوطه پاسخ گو هستندوهم قضاوت کننده و هم ناظر بر اعمال تا آخرین ناظر و گواه که خداوند حی و قیوم می باشد!رابعا نظر حقیر سراپا تقصیر اینست که ملت غیور و بزرگوار در هنگامه و گراماگرم انتخابات به جای تکیه صرف بر احساسات و تبلیغات و …از بیوت عالمانی معظم با سابغه ای علمی و خدمتی به بلندای هفصد سال در راستای دین مبین حقه شیعه اثنا عشری (آیت الله یثربی)راه کار و چاره جویند در غیر این صورت بدانیم که عاقبت کار پشیمان و نادم وشکست خورده خواهیم بود التماس دعا :

  2. علی اکبر شاهمیری معروف به جانباز 70 درصد می گوید

    سلام من دیروز متنی را ذیل شرح فوق خدمتتون ارسال کردم آیا دریافت شد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.