بیش از ۳ هزار بازرسی از مراکز توزیع مواد غذایی کاشان

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، تاکنون سه هزار و ۲۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان انجام شده است.

 

محسن فتحی‌مقدم اظهار کرد: با تشکیل ۱۰ تیم بازرسی از نیروهای داوطلب بسیج و کارشناسان بهداشت محیط، به صورت روزانه و در ایام تعطیل علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، یک هزار و ۶۷۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی نیز انجام شده است.

 

وی افزود: این بازرسی‌ها شامل نانوایی‌ها به منظور رعایت اصول بهداشت فردی و ممانعت از تحویل پول نقد و نصب دستگاه کارتخوان یا به کارگیری صندوق‌دار، فروشگاه‌های مواد غذایی، خواربار فروشی ها، اماکن متبرکه و مساجد می شود.

 

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: اولویت بازرسی در تمام مکان‌های مذکور، انجام آموزش های لازم در رابطه با گندزدایی و ضد عفونی کردن صحیح محل کار و آموزش های لازم در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس همراه با نصب پوسترهای آموزشی بوده است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، فتحی مقدم، گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین دانشگاه و نیروی مقاومت بسیج، عملیات گندزدایی و ضد عفونی کردن مراکز خدمات جامع سلامت و اماکن عمومی حساس با نظارت سه تیم بهداشت محیط در حال انجام است.

 

وی با اشاره به همکاری فرماندهی هوا و فضای سپاه، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان مربوط، گندزدایی مراکز حساس و پرتراکم شهری، پارک ها و اماکن عمومی، در حال اجرا است.

 

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: گندزدایی بخش های بیمارستان شهید بهشتی به طور مستمر در حال انجام است و نظارت بر گندزدایی اورژانس های مرکزی، گلابچی، مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و مراکز خدمات جامع سلامت به صورت روزانه انجام می شود.

 

فتحی مقدم تصریح کرد: نظارت بر کارگاه های خیاطیِ دوختِ گان و ماسک و کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده از دیگر اقدام های گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.