بیش از 70 هزار نفر از پورتال قلب سالم کاشان بازدید کردند

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از 70 هزار نفر از پورتال قلب سالم کاشان بازدید کردند.

به گزارش وب‌دا، دکتر سید علیرضا مروجی، آشنایی مردم با بیماری‌های قلبی عروقی و راه‌های پیشگیری آن را هدف اصلی راه‌اندازی این پورتال برشمرد.

وی در ادامه، بیماری‌های قلبی عروقی را به عنوان نخستین علت مرگ و میر و معلولیت در سطح جهان و عامل یک سوم کل مرگ و میرها در جهان عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه، عوامل خطر در بیماری‌های قلب و عروق را در دو گروه برشمرد و اظهار داشت: این عوامل شامل عواملی که قابل تغییر نیستند مانند سن، جنس، وراثت و عواملی که با تغییر شیوه زندگی و یا درمان داروئی مانند تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، کم‌تحرکی و مصرف دخانیات تغییر می‌کند.

وی، عوامل قابل تغییر را ریشه در الگوی نامناسب زندگی دانست و ادامه داد: با اصلاح شیوه‌های زندگی و تغییر رفتارهای پرخطر می‌توان از شیوع این بیماری به میزان 80 درصد جلوگیری کرد.

دکتر مروجی یادآورشد: آموزش در این راستا نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند و بر این اساس، پورتال قلب سالم به آدرس http://heart.kaums.ac.ir برای نخستین‌بار در ایران با هدف آموزش و پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این پورتال امکان دسترسی همه افراد جامعه در هر گروه سنی و با هر شرایط اقتصادی –اجتماعی را به مطالب آموزشی مفید و مؤثر فراهم می‌سازد و در طراحی این پورتال سعی شده است تا حد امکان از رسانه‌های آموزشی متنوع مثل فیلم، کتاب، عکس، اسلاید و … استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه، امکان برقراری ارتباط با اعضاء هیات علمی و پرسش و پاسخ در مورد موضوعات مرتبط را از دیگر امکانات پورتال قلب سالم کاشان برشمرد.

وی تصریح کرد: این پورتال سعی دارد تازه‌ترین اخبار و مقالات علمی در زمینه بیماری‌های قلبی –عروقی را به کاربران خود ارائه نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.