ترور سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی و استراتژیک ترامپ بود / با این اشتباه ممکن است فضای درون آمریکا هم بر ضد ترامپ شود

عباسعلی منصوری‌آرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی درباره ارتباط دستور ترور شهید سلیمانی از سوی ترامپ با استیضاح او و انتخابات پیش‌ رو در آمریکا گفت: ممکن است ترامپ با توجه به اینکه داخل آمریکا تحت فشار است این کار را انجام داده باشد تا وضعیت را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما قطعاً بدانید که یک اشتباه محاسباتی و استراتژیک رخ داده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی در دوه نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ترامپ ابعاد این جنایت را به وضوح خواهد دید ادامه داد: چون سال پایانی چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ است این خطای استراتژیک می‌تواند یکی از موضوعات مهمی باشد که به سبب آن حتی دور دوم را از دست بدهد. همچنین ممکن است فضای درون آمریکا را هم علیه ترامپ ببینیم.

 

آمریکایی‌ها یک بغض مزمن نسبت به سردار سلیمانی داشتند

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد شهید سلیمانی گفت: البته من فکر می‌کنم آنها بیشتر یک بغض مزمن نسبت به سردار سلیمانی داشتند چون طالبان، القاعده و داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی غرب به‌ ویژه آمریکا با کمک صهیونیست‌ها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران بود.

 

منصوری‌آرانی با تاکید بر نفوذ سردار سلیمانی برای ریشه‌کن شدن تروریست در منطقه اضافه کرد: بنابراین طرح‌های آنها در افغانستان، عراق و سوریه با شکست مواجه شد و آنها سردار سلیمانی را یکی از عوامل شکست خود قلمداد می‌کردند.

 

این نماینده ادوار مجلس، با ذکر اینکه بحث فرار از استیضاح هم در کنار آن بغض می‌تواند مطرح باشد، گفت: به نظر من این بحث برای آمریکایی‌ها فراتر از این موضوعات بوده است؛ یعنی هم ترامپ و هم آمریکایی‌ها به موضوع فراتر از استیضاح نگاه می‌کردند.

 

اقدام آمریکا یک اقدام غیرقانونی و غیرحقوقی است

 

او توضیح داد: در ارتباط با داعش دیدیم که خود غربی‌ها اعم از آمریکا و اروپایی‌ها هم آن را تاسیس کردند و هم آنها را پشتیبانی کردند و یک استراتژی واحد در قبال این گروه‌های تروریستی داشتند؛ یعنی تفاوت چندانی در مواضع اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در زمانی که داعش به سوریه و عراق حمله کرده بود وجود نداشت.

 

منصوری‌آرانی تاکید کرد: بین آنها مواضع مشترک می‌دیدیم و یک همپوشانی وجود داشت و به لحاظ تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی داعش را پشتیبانی می‌کردند. بنابراین طبیعی است که الان آمریکایی‌ها به طریق اولی این بغض را دارند و اروپایی‌ها هم آن شکستی را که در سوریه و عراق خوردند و اهداف‌شان عملیاتی نشد در خاطر دارند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اقدام غیرقانونی آمریکا در ترور سردار سلیمانی عنوان کرد: اگرچه قطعاً اقدام آمریکا یک اقدام غیرقانونی و غیرحقوقی است، اما آنها مثل همیشه سعی نمی‌کنند با آمریکا مقابله کنند و در جاهایی هم که اقدامات غیرحقوقی‌ آمریکایی‌ها روشن است سکوت یا پشتیبانی می‌کنند.

منبع: اعتماد آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.