تسنیم از کجا و چه چیز گزارش داد

«زهرا رسول‌زاده» دبیر انجمن ادبی بانوان کاشان، با انتشار یادداشتی در کاشان‌نیوز، به انتشار ناقص خبر برگزاری یک نشست ادبی که توسط انجمن ادبی بانوان در کاشان برگزار شد واکنش نشان داد.

در خبری که خبرگزاری تسنیم از این همایش ادبی منتشرکرده، نه تنها به بیش از ۹۰ درصد اجزای برنامه اشاره‌ای نشده، بلکه حتی عکس این خبرگزاری نیز یک عکس آرشیوی است. این درحالی است که تسنیم امکانات حرفه‌ای و خبرنگار فعال در کاشان دارد.

متن یادداشت «زهرا رسول‌زاده» به نقل از کاشان نیوز: انجمن ادبی بانوان کاشان، با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی و همراهی مناسب و بدون چشم‌داشت مجموعه گردشگری خانه نقلی، خانه دوست و با حضور «راضیه تجار» نویسنده و مدرس ادبیات داستانی پیش‌کسوت کشور، نشست رونمایی از دو اثر «او کمی بهتر از یک قاتل بود» نوشته «فاطیما فاطری» و «تهی تراژدی» نوشته «لیلا ساتر» را همراه با نقد و بررسی رمان «مای ما» نخستین رمان «فاطیما فاطری» برگزار کرد.

در این نشست ادبی، جمعی از اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند و دو عضو از این انجمن هم دو داستان کوتاه خواندند.

«عطیه راد» عضو هیئت‌مدیره «انجمن نویسندگان هزار افسانه شهرزاد» و نویسنده دو رمان موفق، در این نشست حضور داشت و در سخنانی، ضمن این‌که از برگزاری نشست ابراز شادمانی کرد و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری نشست را ستود، رمان «مای ما» را موردنقد و بررسی قرارداد.

دو عضو از یک گروه نوپا، اما موفق دوبله «بامبو» در نشست حضور داشتند و به فراخور هرکدام بخش‌هایی از دو رمان رونمایی‌شده را خوانش و اجرا کردند.

متولیان برنامه به‌رغم امکانات کم، اما با دلی امیدوار برنامه رونمایی و جشن امضا، با دیزاین و طراحی مناسب برای برنامه طراحی کرده بودند که به‌موقع و با حضور تنی چند از نویسندگان پیش‌کسوت و باسابقه، یک استاد بازنشسته دانشگاه و مهمان گرامی برنامه اجرا شد.

رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در شرایطی که از برنامه سفر به استان بوشهر بازگشته و خسته بود، اما خود را به این برنامه رساند و ضمن سخنان کوتاهی از زحمات متولیان تقدیر کرد و در بخشی از برنامه‌ها نیز حضور داشت.

جدای از همه این‌ها سرکار خانم «تجار» داستان‌نویس پیش‌کسوت و باسابقه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، باافتخار مهمان شهر کاشان و این برنامه و نشست ادبی بود.

با همه این‌ها در گزارش کوتاهی که خبرگزاری تسنیم از این برنامه یک روز بعد منتشر نموده، نه از متولیان نامی برده شده، نه اشاره‌ای به حضور رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و از آن مهم‌تر مهمان عزیز برنامه شده و نه برنامه‌های اجراشده در این نشست موردتوجه و اشاره این خبرگزاری قرارگرفته است.

این‌گونه تنظیم خبر از یک برنامه فرهنگی که با هزاران خون‌دل متولیان برگزار می‌شود، نه‌تنها امیدواری و خسته نباشی مناسبی را منتقل نمی‌کند، بلکه به‌جای نشان دادن امید و گفتن خدا قوت، همه خستگی‌ها و مرارت‌ها را پیش چشم دست‌اندرکاران می‌آورد.

هدف غایی رسانه اگر موجب امیدواری و کمک به یک یا چند مجموعه فرهنگی و برنامه‌ها و اهداف آن نباشد، به نتایج عکس آن منجر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.