شهردار کاشان از تشکیل انجمن «منزلت» با حضور نام‌آوران ورزش کاشان خبر داد

مشکات آنلاین: سعید ابریشمی راد در نشست هم اندیشی فعالان و پیشکسوتان ورزش کاشان، با تأکید بر رسالت مدیریت شهری در ترویج ورزش همگانی بیان کرد: بر اساس مأموریت ذاتی و عدم صلاحیت حرفهای، به هیچ عنوان به دنبال دخالت در حوزه ورزش تخصصی نیستیم.

وی، با تأکید بر لزوم جاری شدن مولفه های «ورزش»، «شادی» و «مسابقه» در زندگی روزمره، مولفه سوم را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:کودکان، نوجوانان و جوانان برخوردار از روحیه مسابقه و جنگندگی می‌توانند جامعه‌ا‌ی سرشار از نیروهای خلاق و توانمند پدید آورند.

شهردار کاشان، فراهم کردن ابزارها و نیازهای کالبدی و تدوین برنامه‌های کارآمد برای رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه ورزش را به عنوان یک ضرورت یادآور شد.

ابریشمی‌راد با اشاره به اقدامات سخت افزاری شهرداری در عرصه ورزش در دوره های مختلف، تکمیل و بهره‌برداری از دو مجموعه ورزشی در نقاط کم برخوردار، بهره برداری از چندین زمین چمن مصنوعی و در دست احداث بودن دو زمین دیگر، خانه ورزش اردیبهشت، زمین تنیس، اسکیت و… را به عنوان برخی از پروژه های انجام شده در مدت اخیر ذکر کرد و همچنین از کلنگ‌زنی سالن ورزشی مجهز در مسکن مهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در ادامه به ظرفیت مغفول مانده در حوزه ورزش قهرمانی اشاره و عنوان کرد: پس از آنکه بستر آموزش به فرد فراهم می شود و ساختار هیئات ورزشی به صورت هدفمند و تخصصی تحت حمایت سازمان ورزش آن را متبلور می کنند و خروجی نهایی در این مسیر چند قهرمان است که به محض به وجود آمدن، رها می شود.

شهردار کاشان تصریح کرد: در تمام دنیا پس از پدید آمدن قهرمان، از او به عنوان پایگاهی اجتماعی بهره می گیرند که جدای از مباحث رسانه ای و تبلیغاتی، می توانند در جایگاه ظرفیتی اجتماعی در توسعه شهر و کشور خویش صاحب نقش باشند.

ابریشمی راد، بر عزم شهرداری کاشان به عنوان نهادی اجتماعی برای رفع این خلأ و استفاده از این ظرفیت مغفول مانده تأکید کرد و گفت: در نظر داریم انجمن «منزلت» متشکل از نام آوران عرصه های مختلف ورزش کاشان به منظور بهره گیری از آنان در قالب پایگاه های قوی اجتماعی در مسیر توسعه، بالندگی و پیشرفت شهر از طریق تصمیم گیری و نقش آفرینی در اداره امور شهر را راه‎اندازی کنیم.

به گفته وی، با رویکرد جدید، الگوسازی و برندسازی در زمینه قهرمانان ورزشی شهر می‌تواند به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

شهردار کاشان تأکید کرد: با تشکیل این انجمن نه تنها تداخل و موازی کاری با مجموعه های تخصصی صورت نمی گیرد بلکه می تواند به عنوان مکمل، متولیان ورزش قهرمانی را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

ابریشمی راد، محدود بودن اعتبارات و منابع را متذکر شد و افزود: مزیت این انجمن ها و شوراها آن است که تصمیم گیری در مسائل تخصصی از سوی کارشناسان و اهالی فن صورت می گیرد که به یقین دارای میزان خطای تشخیص بسیار کمتری است.

 

نقل از: کانال رسمی شهرداری کاشان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.