بسته شدن اماکن تاریخی کاشان تا اطلاع ثانوی/ نمازهای جماعت‌ برگزار نمی‌شود

جواد مزروعی مدیرستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان در گفت‌وگو با مشکات آنلاین گفت کلیه مراکز گردشگری این شهرستان مانند باغ فین، خانه‌های تاریخی و تالار نیاسر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

این اقدام برای کم شدن جذب گردشگر در شهرستان کاشان انجام شده و با بسته شدن این مراکز مراجعه به هتل‌های سنتی هم کم می شود.

او گفت از فردا باغ فین تعطیل و ورودی های تالار نیاسر هم بسته می شود.

مزروعی درباره اماکن زیارتی گفت دور تا دور ضریح اماکن زیارتی هم بسته شده و مباحث بهداشتی به متولیان ابلاغ شده است.
مدیر ستاد مدیریت بحران کاشان گفت در جلسه امروز شورای تامین این شهرستان مصوب شده که نماز جماعت مساجد تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

مزروعی گفت به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا اصول بهداشتی و ضد عفونی محیط را رعایت کنند اما مردم تا می توانند به جای مراجعه حضوری به مراکز از ظرفیت اینترنت استفاده کنند. او از شهروندان خواست به جای مراجعه به بانک «تا حد امکان» از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند تا مراجعه به بانک‌ها کم شود.

وی حفاظت‌های بهداشتی و انفرادی را مهمترین موضوع برای قطع کردن حلقه انتقال ویروس کرونا دانست و گفت هدف مدیران شهرستان از تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز، کاهش انتقال است.
مزروعی از مردم خواست با ماندن در منزل این حلقه اتصال را قطع کنند.

او تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم با تعطیلی احتمالی مدارس در مراکز تجاری و بازار برای خرید عید حاضر نشوند. بازار و پاساژها را به دلیل مرتبط بودن با کسب و کار شهروندان و تامین بخشی از نیازهای آنان نمی‌توانیم تعطیل کنیم.

مزروعی تاکید کرد شهرستان کاشان همچنان در مراحل پیشگیری است و وارد بحث های درمانی نشده است. او گفت اگر مردم همکاری کنند راحت این موضوع در کاشان جمع می شود.

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان گفت پرسنل شهرداری‌های مناطق را برای ضد عفونی وسائل حمل و نقل عمومی آموزش دیده‌اند و روزی سه بار اتوبوسهای شهر کاشان ضد عفونی می شود.

او گفت به تاکسی داران برای ضد عفونی تاکسی ها آموزش داده‌اند و فردا صبح جلسه‌ای برای هماهنگی مباحث آموزشی حمل و نقل برون شهری برگزار می‌شود.

مزروعی از کسبه مسیر جاده ترانزیت خواست مباحث آموزشی را از طریق رسانه ملی یا رادیو کاشان دنبال کنند.

بسته شدن آب‌خوان دشت کاشان

مدیر ستاد مدیریت بحران گفت امشب در منطقه مشکات و سن سن و آبشیرین پیش بینی سیل شده است.
وی افزود این موضوع به دهیاری ها و شهرداری ها و بخشدار بخش مرکزی ابلاغ شده و تعداد نیروهای هلال احمر در پایگاه مسجد شهدا افزایش داده شده است.
مزروعی گفت برای روز سه شنبه عصر و چهارشنبه که افزایش بارندگی پیش‌بینی شده، از شهرداری‌ها خواسته شده در آمادگی کامل باشند.
وی افزود آبخوان کاشان برای تکمیل شدن آن بسته شده است. نهرها و مسیرهای آب بازبینی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.