تغییر رویه ندهیم، دچار فقر آب می‌شویم

«میثم نمکی» ئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان در ویژه برنامه رادیویی «هفت روز به حرمت آب» به مناسبت هفته صرفه جویی در آب گفت: رسانه به عنوان شکل دهنده افکار عمومی است لذا باید با دانش، بینش و روشی مناسب به نهادینه شدن مدیریت بهینه مصرف انرژی از جمله آب کمک کنند.

نمکی با اشاره به سیاست های کلی مقام معظم رهبری با عنوان اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد: همه ابزارهای رسانه ای باید با هم افزایی، متولی مدل ساز مصرف شوند و در موضوع بحران آب نقش آفرین باشند. ما اکنون در موقعیت بحران آب قرار گرفتیم و اگر تغییر رویه ندهیم به فقر آب تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به خشکسالی یکی از موانع توسعه یافتگی کشورها را مصرف گرایی دانست و افزود: ترویج فرهنگ قناعت در جامعه می تواند ما را از مصرف زدگی و مصرف گرایی دور کرده و به توسعه برساند.

بیشتر بخوانیم:

مدیریت مصرف، تنها راه برون رفت از بحران آب است

نمکی با اشاره به اینکه آب یک محصول استراتژیک است، گفت: همه دستگاهها باید خود را ملزم بدانند تا با پیوستی الزام آور در حوزه مدیریت مصرف آب تلاش کرده و خود الگوی مصرف بهینه باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان گفت: انتشار کتابهایی با موضوعات آب در بین فرزندان می تواند یکی از راههای الگو سازی در جامعه باشد. خوشبختانه این موضوع، مورد استقبال نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته است.

در ادامه این برنامه رادیویی مسئول خبرگزاری ایرنا کاشان گفت: با ساخت واکسن کرونا دوران این بحران به زودی به پایان می‌رسد اما بحرانی که در منطقه کویری کاشان همیشه همراه ما خواهد بحران کمبود آب است.
سعید صادقی مقدم افزود: با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی باید با کمبود آب سازگار شویم و رسانه نقش مهمی در مدیریت و شکل دادن به افکار عمومی دارد.

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید.

www.instagram.com/meshkatonline_ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.