تقدیر از قهرمانان ورزش کاشان با حضور وزیر ورزش و جوانان/ سلطانی فر: سالن 3000 نفری کاشان تا دو سال دیگر تکمیل می‌شود

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی دقایقی قبل در جمع ورزشکاران و حامیان ورزش کاشان گفت: ورزشگاه سه هزار نفره کاشان که 10 سال است تا دو سال آینده تکمیل و در اختیار ورزشکاران کاشانی قرار می گیرد.

سلطانی فر گفت: هیچ عرصه‌ای مانند ورزش نمی‌تواند در کوتاه مدت و با سرمایه گذاری اندک مردم ما را خوشحال یا ناراحت کند.هیچ ابزار و امکانی نداریم که با پیروزی در یک مسابقه فوتبال 70 میلیون انسان را خوشحال کنیم. با پیروزی یک وزنه بردار ایرانی در جهان 60 میلیون نفر خوشحال می شوند. در واقع هیچ امری ماند ورزش باعث ارتقاء غرور ملی و خوشحالی ملت نیست.

وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی با مقایسه افتخارات ایران قبل و پس از انقلاب گفت: در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان یعنی المپیک، 16 دوره شرکت کرده‌ایم؛ هشت دوره آن در قبل و هشت دوره آن در بعد از انقلاب بوده است. ماه عسل این حضورها کسب 20 مدال طلا و 20 نقره و 29 برنز بوده، که 4 طلا برای قبل از انقلاب و 16 مدال طلا برای بعد از انقلاب بوده است.

سلطانی فر افزود: فضاهای ورزشی که در این 40 سال ساخته شده و کارنامه مدیران جمهوری اسلامی است، 6 برابر آن چیزی است که در قبل از انقلاب ساخته شده و معادل آنچه ساخته‌ایم پروژه نیمه تمام داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما خوشحالیم که حدود 321 پروژه در سطح کشور توسط خیرین ورزشی ساز در حال ساخته شدن است که تا پایان امسال 25 پروژه افتتاح می شود.

وی با اشاره به شرایط تحریم تصریح کرد: تلاش می کنیم که از همه ابزارها استفاده کنیم تا از گردنه سخت و ناعدلانه تحریم عبور کنیم. ابتدای برجام همه دنیا پشت سر آمریکا بودند و امروز به جز دو سه کشور کوچک عربی که در معادلات قدرت نمی‌گمجند، همه با ما هستند. آمریکا امروز با چین و ترکیه و روسیه و ایران درگیر است. همانطور که در چهل سال گذشته به همه سختی‌ها پیروز شدیم اینجا هم با توکل به خدا و همت و عزم مردم از شرایط ناعادلانه ای که توسط آمریکا ایجاد شده عبور کنیم. آمریکا تلاش می کند ما به خواسته او تن بدیم اما ملت ما از این شرایط عبور می کنند.

 

فرماندار کاشان: اداره ورزش و جوانان کاشان به معاونت مدیرکل ارتقاء یابد

«علی اکبر مرتضایی» فرماندار ویژه کاشان در همایش تقدیر از قهرمانان ملی کاشان از وزیر ورزش و جوانان خواست اداره ورزش و جوانان این شهرستان به معاونت مدیر کل ارتقاء یابد.

 

مرتضایی گفت: کاشان 88 قهرمان ملی دارد. در بسیاری از رشته‌ها رتبه اول استان برای کاشان است ولی متاسفانه سرانه ورزش این شهرستان به سایر شهرستان‌های پایین است.

 

فرماندار ویژه کاشان افزود:  وجود 90 هزار دانش آموز و دانشجو در شهرستان کاشان،  قرار گرفتن کاشان در مرکز کشور و قرار گرفتن  آن بین دو قطب ورزش کشور یعنی تهران و اصفهان می‌طلبد که به ورزش کاشان نگاه ویژه شود؛ به ویژه اینکه این شهرستان ظرفیت سرمایه گذاری در بخش تورسیم ورزشی را دارد.

 

مرتضایی گفت: اولین خانه ورزش کشور در سال 92 در روستای آزران کاشان افتتاح شده و تا دهه فجر امسال  76 خانه ورزش خواهیم داشت.

 

مرتضایی «نبود ساختمان اداری مناسب»، «نبود ساختمان مناسب برای هیات‌های ورزشی»، «ارتقاء نیافتن سطح علمی مربیان به خاطر مشکلات مالی»، «کمبود فضای ورزشی بانوان»و «نبودن حمایت کننده گان مالی برای شناسایی نخبگان ورزشی» را مهمترین مشکلات ورزش کاشان دانست.

ساداتی نژاد: بودجه دومین شهرستان استان، تفاوتی با نطنز ندارد

در ادامه این دیدار «سید جواد ساداتی‌نژاد» کاشان را شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی کاشان گفت: کاشان در ورزاتخانه‌ها با سایر شهرستان‌ها سنجیش می شویم. دومین شهرستان استان در وزارت ورزش و جوانان تفاوتی با نطنز و بادرود ندارد.

 

وی افزود: سرانه ورزش ما در کاشان 19 سانتی متر است. اگر آموزش و پرورش را هم اضافه کنیم 30 سانتی متر می‌شود. در سرانه ورزش رتبه 24 ام استان برای ماست و امیدواریم پس از حضور شما بتوانیم شرایط مطلوبتری را ببینیم.

 

ساداتی نژاد گفت: کاشان شهر مردم است. اسپاسرهای ما تا کنون در ورزش20 میلیارد تومان  هزینه کرده‌اند. ورزشگاهها و مدارس و بیمارستانهای ما را مردم ساخته اند.

 

نماینده مجلس گفت کاشان مهد تمدن است و با توجه به تمدن کاشان می توانیم بگوییم یک ششم آنچه را که بشر امروز از تمدن دارد از کاشان است.

 

در پایان این مراسم از قهرمانان و خیرین ورزش کاشان تقدیر شد.

 

این مراسم به صورت زنده از اینستالایو مشکات آنلاین پخش شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.