تولید فرش ماشینی نیازمند حمایت دولت است

رئیس هیئت‌مدیره شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل گفت: تولیدکنندگان فرش ماشینی نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم مفیدی ۴ تیرماه دوشنبه در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان فرش ماشینی در فرمانداری آران و بیدگل افزود: تولیدکنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته در این شهرستان برای جلوگیری از تعطیل‌نشدن با 20 هزار نفر کارگر بیمه شده، اقدام جدی دولت را در حمایت از صنعت فرش ماشینی خواستارند.

وی گفت: تخصیص سریع ارز دولتی برای واردات مواد اولیه اعم از الیاف اکرولیک، نخ اکرولیک، پنبه، نخ کنف و قطعات ماشین‌های خط تولید ریسندگی، بافندگی و فرش ماشینی، مهمترین اقدام در این زمینه است.

رئیس شورای شهر آران و بیدگل با بیان این‌که در شرایط کنونی پتروشیمی‌ها مواد اولیه شرکت‌های ریسندگی را تامین نمی‌کنند و به‌صورت آزاد تا دو برابر قیمت بورس در بازار به فروش می‌رسانند، تصریح کرد: دولت باید تدبیرهایی انجام دهد تا مواد اولیه شرکت‌های فرش ماشینی تامین شود.

مفیدی یادآور شد: با توجه به این‌که فرش ماشینی بیشتر به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان به‌صورت ریالی فروخته می‌شود، باید دولت شرایطی فراهم کند تا برگشت ارز صادراتی امکان‌پذیر باشد.

وی، حذف تعرفه گمرکی نخ‌های ظریف وارداتی، کاهش ارزش افزوده از 9 به 3درصد و کاهش سخت‌گیری تامین اجتماعی را از دیگر اقدام‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی در شرایط کنونی کشور دانست.

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل هشدار داد: اگر حمایت لازم از شرکت‌های فرش فرش ماشینی از سوی دولت انجام نگیرد، این شرکت‌ها به‌ناچار و با توجه به کمبود مواد اولیه تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به تولید حدود 50 درصد فرش ماشینی کشور در آران و بیدگل گفت: سالانه 45 میلیون مترمربع فرش ماشینی در 700 واحد صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.