جذب تسهیلات اشتغال‌زا در آران و بیدگل 25 برابر شد

فرماندار آران و بیدگل از رشد 25 برابری جذب تسهیلات اشتغال فراگیر در 10 روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل ابوالفضل معینی‌نژاد شنبه 27 مردادماه گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته در زمینه جذب تسهیلات اشتغال فراگیر، در 10 روز گذشته بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک‌های عامل این شهرستان جذب شده است.

وی با اشاره به سهمیه ۳۵ میلیارد تومانی شهرستان آران و بیدگل برای جذب اعتبارات اشتغال‌زا افزود: با بررسی‌های انجام شده در این بخش نزدیک به 510 میلیارد ریال طرح مصوب داریم که 60 میلیارد آن جذب شد.

فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: مشکل جذب اعتبارات در طرح اشتغال فراگیر بیشتر مربوط به شرایط سختی است که بانک‌های عامل در استان و شهرستان ایجاد کردند.

او با اشاره به جذب 110 میلیارد ریال در بخش اشتغال روستایی اضافه کرد: سهمیه شهرستان آران و بیدگل در این بخش تنها 36 میلیارد ریال بود که با همکاری متقاضیان و همچنین مدیریت کارگروه اشتغال شهرستان سه برابر بیش از سقف اعتبار را جذب کردیم و 210 میلیارد ریال طرح مصوب نیز وجود دارد.

معینی‌نژاد در ادامه به کمبود و گرانی مواد اولیه واحدهای تولیدی فرش ماشینی آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: نبود مواد اولیه موجب بحران در تولیدات این محصول شده و مسئولان در وزرات صنعت، معدن و تجارت باید هرچه زودتر به فکر حل این مشکل اساسی باشند.

پیش‌تر رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل از جذب مبلغ 356 میلیارد و 670 میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال 1396 در بخش صنایع و شرکت‌های تعاونی جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان خبر داده بود.

نرخ بیکاری بر اساس آخرین آمارها در شهرستان آران و بیدگل 5.9 درصد اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.