لزوم پاسداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر در سطح شهر کاشان

عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ضمن حضور در بیت جهادگر شهید مرتضی صدقگو، درگذشت مادر این شهید را تسلیت گفت.

‎به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی  کاشان، آیت الله سلیمانی ضمن تقدیر از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا در برابر سختی‌ها، مشکلات و مصائب گفت: اینکه چنین پدران و مادران بزرگواری در دامان پاک خود چنین فرزندان رشید، متعهد و شجاعی را پرورش داده‌اند و شما خانواده‌های معظم شهدا نیز با پیروی از سیره شهدای عزیز خود در مسیر خدمت به مردم و حفاظت از ارزشها قدم بر می‌دارید، باعث افتخار و مباهات است.

‎وی همچنین ضمن تسلیت درگذشت مادر شهید صدقگو، افزود: همنیشینی و وصال فرزند پس از سالها فراغ و دوری، مایه آرامش دل داغدار و غم دیده والدین شهداست.

‎نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه روز گذشته نیز افتخار داشتیم تا در منزل جانبازی عزیز باشیم، گفتند: پاسداشت این ایثارگری‌ها و زنده نگهداشتن یاد و خاطره مجاهدت شهدا، وظیفه دینی، اخلاقی و ملی همه ماست و به تعبیر مقام معظم رهبری فضیلت آن کمتر از شهادت نیست.

‎ آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای خطه کاشان خصوصاً شهدای جهادگر تصریح کردند: حضور اثرگذار جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و خدمات جهادگران در عرصه پشتیبانی و مهندسی جنگ، فراموش نشدنی است و به تعبیر زیبای حضرت امام(ره) ترسیم زحمات این سنگرسازان بی‌سنگر در قالب الفاظ نمی‌گنجد.

‎وی در ادامه با بیان خاطراتی از حضور خود در کنار جهادگران در مناطق عملیاتی گفت: بنده از نزدیک شاهد زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی جهادگران از مناطق سرد و برف‌گیر غرب کشور تا گرمای سوزان منطقه عملیاتی جنوب بوده‌ام. چه آنجا که در میان یخبندان و برفهای مناطق صعب العبور تته و ملخورد، در حال احداث جاده بودند و چه آن جهادگر نوجوانی که در جبهه‌های جنوب نذر کرده بود که به مرخصی نرود تا پیروز شود و کربلا را زیارت کند یا به شهادت برسد و‌ با سن کم خود، دلاورانه مشغول احداث خاکریز در خط مقدم جبهه بود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی ضمن تقدیر از اقدامات جهاد کشاورزی کاشان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به لزوم پاسداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر در سطح شهر کاشان اشاره کردند و افزودند: متاسفانه من طی این مدت در سطح شهر کاشان حتی یک دیوارنگاره، تندیس فاخر، المان فرهنگی یا نامگذاری محل یا معبری عمومی به نام شهدای جهاد ندیده‌ام و لازم است در این خصوص اقدام موثری صورت بگیرد.

‎نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، پاسداشت یاد و خاطره شهدای جهاد را مصداقی از ترویج فرهنگ جهادی دانست و خاطر نشان کرد: این فرهنگ متعالی برخاسته از انگیزه و روحیه جهادگرانی بود که چه در عرصه محرومیت زدایی و عمران روستاها و چه در دوران دفاع مقدس، بزرگترین کارها را انجام دادند.

‎در ابتدای این دیدار، مهندس رضا مظلومی معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی، غلامرضا حیدری معاون مدیرکل و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباسعلی قپانی پور معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری، سرهنگ کریم اکبری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، آیت الله خراسانی و همچنین صادق صدقگو (فرزند شهید صدقگو) مطالبی را در زمینه معرفی شهدای جهاد سازندگی کاشان خصوصاً سردار سرلشگر جهادگر شهید حاج علی فارسی فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد استان اصفهان، معرفی شهید صدقگو و سوابق مبارزاتی وی و اعضای خانواده، معرفی گردان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد کاشان و… بیان کردند.

‎مظلومی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های همه جانبه حضرت آیت الله سلیمانی از بخش کشاورزی و پاسداشت معظم له از ایثار جهادگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین همراهی و همدلی جناب سرهنگ اکبری با مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، حضور اثرگذار نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان و فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج را از نقاط قوت دوران طلایی کنونی شهرستان برشمرد.

‎سرهنگ اکبری نیز ضمن تکریم و تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصاً شهدای جهادگر گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشگر جهادگر شهید حاج علی فارسی، این شهید بزرگوار در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه کارمندی کشوری مطرح شد که این موضوع به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان پیگیری و اجرایی گردید.

‎صادق صدقگو معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تقدیر و تشکر از بزرگواری، حضور و ابراز همدردی حضرت آیت الله سلیمانی و مدیران شهرستان، به جانفشانی و ایثار جهادگران در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استان اصفهان با بیش از ۶۰۰ شهید جهادگر و ۵ گردان مهندسی رزمی، رتبه اول تعداد شهدا و ایثارگران جهادگر را در کشور دارا است و تعداد شهدای جهاد سازندگی کاشان نیز از ۱۶ استان کشور بیشتر است و این نشان دهنده میزان حضور، اثرگذاری و حجم خدمت رسانی جهادگران ما به رزمندگان اسلام در عرصه پشتیبانی و مهندسی جنگ است.

‎وی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی کاشان، جز ۴ شهر ویژه‌ای است که گردان مستقل مهندسی رزمی از مرکز استان داشته است، افزود: این موضوع نشان دهنده روحیه جهادی مردم کاشان است و لازم است تا به منظور ترویج آن، نگذاریم یاد و نام شهدای جهادگر غبار فراموشی بگیرد.

 

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.