حضور پرشور جوانان نقطه قوت شورای هماهنگی اصلاح طلبان است

«سید مصطفی رسولی منش» یکی از چهره های فعال اصلاح طلب است که در طراحی و برگزاری روند انتخابات «شورای هماهنگی اصلاح طلبان کاشان» نقش موثری داشت.

 

با این فعال اصلاح طلب درباره روند برگزاری شورای هماهنگی اصلاح طلبان و آینده این شورا به گفتگو نشستیم.

 

او معتقد است یک تشکل منسجم اصلاح طلب، می تواند بخش عمده مشکلات این جریان را برطرف کند.

 

رسولی منش حضور نیروهای جوان را در شورای هماهنگی جریان اصلاح طلب نقطه قوت این جریان دانست و گفت بخشی از بزرگان اصلاح طلب در این انتخابات شرکت نکردند تا فرصت بیشتری برای حضور جوانان فراهم شود.

 

گفتگوی مشکات آنلاین با سید مصطفی رسولی منش بدین شرح است:

 

 چه عاملی اصلاح طلبان کاشان را به سوی تشکیل شورای هماهنگی سوق داد؟

با وجود پتانسیل بالایی که در جریان اصلاح طلب کاشان وجود دارد، متاسفانه در سالیان اخیر این جریان شاهد مشکلاتی بود.

نبودنِ هماهنگی و نداشتنِ سازماندهی عامل بخش عمده ای از این مشکلات بود.

لذا تشکل ها و فعالان اصلاح طلب به فکر حل این مسئله کلیدی افتاده و اقدام به تدوین فرایندی به منظور ساماندهی جبهه اصلاحات با مشارکت حداکثری فعالان اصلاح طلب کردند.

در این راستا دعوتنامه ای با امضای سه تن از بزرگان اصلاح طلب و از چهره های شاخص انقلاب کاشان، حجت الاسلام و المسلمین مشکینی -که نقش مهمی را در وحدت اصلاح طلبان ایفا نمودند-، آیت الله عرب و جناب آقای سید محمد بهشتی  برای فعالان اصلاح طلب ارسال شد و پس از برگزاری چند جلسه مشترک، نشست روز جمعه برگزار و خوشبختانه با استقبال وسیع فعالان اصلاح طلب از گروهها و قشرهای مختلف روبرو شد.

 

بخشی از بزرگان اصلاح طلب حتی حاضر به کاندیداتوری نشدند. آیا می توان این اقدام را نشانه اعتراض یا نقد آنان به این روند دانست؟

عدم حضور برخی از بزرگان اصلاح طلب به دلیل اعتقاد به واگذاری امور به نیروهای فعال جوانتر بود نه اعتراض. آنها قبلا در جلسات مختلف دائما بر لزوم واگذاری مدیریت جریان اصلاحات به قشر جوان تاکید داشتند و سعی کردند در مقام عمل هم این اعتقاد را ثابت کنند.

پیشنهاد حضورِ الزامی سه نیرویِ جوان در ترکیب شورای هماهنگی اصلاحات، توسط همین بزرگان و چهره های شاخص مطرح شد.

ضمن آنکه حضور گسترده چهره های شاخص اصلاح طلب و بزرگان این جریان در نشست روزِ جمعه، نشان دهنده اجماع همه اصلاح طلبان بود.

در روز جمعه شاهد حضور همه قشرها بودیم و شما جریانی را نمی توانید نام ببرید که در نشست روزِ جمعه نبوده باشد.

 

نام نمایندگان برخی از حزب های ملی اصلاح طلب که در سطح کشور فعال اند در جمع افراد حقوقی این شورا دیده نمی شود. علت چیست؟

همه جریانها و احزاب اصلاح طلبی که به صورت گروهی در کاشان فعالیت داشته اند در این شورا حضور دارند و درصورتی که حزب جدیدی فعال شود و یا اینکه حزبی بتواند تاییدیه فعالیت خود را در منطقه ارائه کند، نماینده آن حزب و یا تشکل به جمع افراد حقوقی این شورا می پیوندد.

 

ارزیابی شما از ترکیب موجود چیست؟

به نظر می رسد که ترکیب موجود از تنوع فکری و سنی خوبی برخوردار است. اولا فعالان اصلاح طلب از سه نسل در این شورا حضور دارند.

دوم اینکه در بین فعالان این سه نسل، افراد با تنوع مطلوبی به شورا راه پیدا کرده‌اند که می توانند بخش عمده  فعالان اصلاح طلب را نمایندگی کنند.

ضمن اینکه در این ترکیب یک خانم توانست با کسب رای اصلاح طلبان در شورا حضور پیدا کند.

لذا ترکیب انتخاب شده، ترکیبِ مطلوب و کارآمدی است.

 

 شورای هماهنگی اصلاح طلبان کاشان، چه کمکی به پیش برد اهداف اصلاح طلبان این شهر خواهد کرد؟

قاعدتا با توجه به فرایند موجود، مشارکت حداکثری فعالان اصلاح طلب و ترکیب مطلوب شورای هماهنگی، این شورا از پشتوانه خوبی برخوردار بوده و موجب انسجام در تصمیم سازی و تصمیم گیری خواهد شد. این انسجام قطعا ثمرات بسیار مطلوبی در فعالیتهای آینده جبهه اصلاحات در کاشان خواهد داشت.

 

این شورای برای چند سال انتخاب شدند؟

دو سال و طبیعتا بعد از دو سال مجددا در یک انتخابات عمومی اعضای شورای جدید مشخص می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.