حل مشکلات اساسی والیبال کاشان با احداث یک خانه ۲۵۰ متری!

والیبال کاشان حالا به قول فتاحی «رئیس تشکیلات هیئت» با کلنگ‌زنی ساختمان خانه والیبال این شهر در یک زمین ۲۵۰ متری دیگر مشکل اساسی ندارد! یعنی اساساً در والیبال کاشان تا روز ۲۰ اردیبهشت ۹۷، مانند دهه ۶۰ هم مسابقات دوره‌ای پرهیجان با شرکت تیم‌های مختلف برگزار می‌شد و می‌شود و هم اینکه به خاطر رونق شدید والیبال در این شهر، سالی یکی دو بازیکن به اردوی نهایی تیم‌های ملی نوجوانان تحویل می‌دهد و اساساً مشکل اساسی، نبود خانه والیبال در کاشان بود که عاقبت کلنگش بر زمین خورد!

اصلاً هم مهم نیست که در همه جای جهان «خانه والیبال » دارای سالن مسابقه و تمرین و سالن وزنه است و لابد در کاشان ما با ساختمان دیگری و با کاربرد دیگری سروکار داریم! ساختمانی با کاربری خواب‌گاه و احتمالاً یکی دو اتاق برای گپ و گفت و جلسه که به قول فتاحی بشود محل اسکان گروه‌هایی که برای مسابقه به کاشان می‌آیند که در این صورت اصلاً نمی‌شود اسمش را گذاشت خانه والیبال، اما حالا چون نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر کاشان هم در آیین کلنگ‌زنی حاضر هستند، دوستان مایل‌اند اسم این ساختمان ۲۵۰ متری را بگذارند خانه والیبال که البته اختیار با خودشان است اما این‌جا خانه والیبال نیست! اما چون شما می‌گویید هست، ما هم می‌گوییم هست!

کاش «ساداتی‌نژاد» از امثال شجاعی‌ها سؤال می‌کرد
از نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس که در این کلنگ‌زنی به همراه حیدریان و سلامیان «رئیسان قبلی و فعلی اداره ورزش و جوانان کاشان» حاضر بوده می‌پرسیم؛ آیا راه دوری می‌رفت اگر حداقل برای تکمیل اطلاعات خودش قبل از حضور در این برنامه از امثال «میر مصطفی شجاعی» درباره تعریف، ماهیت و فلسفه خانه والیبال در جهان پرس‌وجو می‌کردید؟! می‌گویند: ندانستن عیب است و نه نپرسیدن. حالا کافی ست با توجه به متراژ زمین که اهدایی شورای شهر بوده و نه شخص مرحوم «فربد»، این خبر به گوش همکاران والیبال‌دوست جناب ساداتی‌نژاد در مجلس برسد و پرسش اینجاست که آیا آن‌ها از او نخواهند پرسید: در کجای جهان خانه والیبال را در یک زمین ۲۵۰ متری احداث می‌کنند؟!

کاش حسین حیدریان که در تشکیلات مؤسسه حامیان ورزش کاشان «تحت اشراف ساداتی‌نژاد » پست و سمتی دارد، این نکته را به نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس گوشزد می‌کرد، اما راستش وقتی سابقه ایشان (حیدریان) در ورزش کاشان و همچنین مشاوران ورزشی‌اش در دوران ریاست اداره ورزش و جوانان کاشان را زیرورو می‌کنیم، ناامید می‌شویم و به جناب ساداتی‌نژاد حق می‌دهیم که در بی‌خبری و کم‌اطلاعی سلامیان«رئیس فعلی اداره ورزش و جوانان کاشان » و فتاحی که البته تخصص والیبالی خود را در داستان و عاقبت غم‌انگیز و وحشتناک تیم «رعد پدافند» نشان داد، راهی این برنامه کلنگ‌زنی شود!

طعنه ساداتی‌نژاد به اطرافیان خودش
این‌که جناب نماینده قبل از برگزاری این آیین، با اشاره به قدرناشناسی مسئولان کاشانی از نعمت مرحوم حجازی «مؤسس شرکت باریج اسانس » می‌گوید مسئولان در برابر مدیران ورزشی امروز شرکت هم مسئول هستند و در برابر آن‌ها کوتاهی کرده‌اند، البته در جای خود بسی نیکوست اما پرسش اینجاست این طعنه‌ها به چه کسی برمی‌گردد؟ کدام‌یک از مدیران اجرایی شهرستان که مستقیماً در ورزش دستی داشتند حوالی سال‌های ۹۲ و ۹۳ در برابر کنار کشیدن باریج اسانس از لیگ برتر والیبال جانب بی‌خیالی اختیار کردند؟ شرکت باریج اسانس در زمان حیات مهندس حجازی و بعدها چه توقعاتی در حوزه گسترش والیبال شهر داشت که با دید کوتاه بعضی‌ها که امروز در کنار ساداتی‌نژاد برای امرارمعاش ورزش کاشان پول از خیران جمع‌آوری می‌کنند، برآورده نشد؟

او (ساداتی‌نژاد) همچنین می‌گوید: بابت سنگ‌اندازی‌های گذشته در برابر حجازی‌ها و باریج‌اسانس باید عذرخواهی کرد، به‌راستی آیا این طعنه به امثال حیدریان‌ها برنمی‌گردد که در لیگ سال ۸۹ والیبال ایران و شب قبل از بازی ” باریج اسانس مقابل ارتعاشات “در سالن تختی دستور داد زمین این سالن را به بهانه تغییر خطوط زمین بسکتبال با رنگ‌ روغنی، رنگ‌آمیزی کنند؟!
او “حیدریان ” بدون شک همه اتفاقات عصر روز قبل از آن بازی و عصبانیت شدید میر مصطفی شجاعی بابت این سنگ‌اندازی تعمدی در ذهنش هست و بعید می‌دانیم اگر آن اقدام حتی با حمایت و نه دستور مستقیم وی بوده تاکنون از خانواده حجازی، میر مصطفی شجاعی و طرفداران والیبال کاشان عذرخواهی کرده باشد؛ یعنی رئیس اداره ورزش یک شهر نمی‌داند که تیم حریف شب قبل از بازی ” باید ” یک جلسه در سالن مسابقه تمرین کند؟!

۳۰ سالن استاندارد موهوم و بازهم داستان غم‌انگیز سالن نیمه‌کاره‌ی سه‌هزارنفری و حیف‌ومیل بیت‌المال؛
همه ۴۶ سالن ورزشی کاشان بعد از انقلاب ساخته‌شده است! این جمله را یک شخص معمولی در آیین قبل از کلنگ‌زنی خانه والیبال! کاشان نمی‌گوید، گوینده آن فتاحی “رئیس تشکیلات هیئت والیبال کاشان ” است، مسئول ارشد و فعلی سالن ورزشی تختی و یا همان ” تاج سابق ” که در دهه ۵۰ به همت والای مرحوم لاجوردی ساخته شد.

این‌که او ” فتاحی ” به دلیل نداشتن حضور ذهن و یا هر چیز دیگر در حضور مشتی مسئول، قدمت سالن باشگاه تاج سابق ” تختی ” را به بعد از انقلاب حواله می‌دهد، خیلی مهم نیست اما نکته قابل‌تأمل آنجاست که وی معتقد است ۳۰ سالن از این تعداد قابلیت برگزاری بازی‌های بین‌المللی دارند و برای اثبات گفته‌ی خود حتی از ۱۰ سالن دارای این قابلیت در کاشان هم نام نمی‌برد! و مشخص نیست اگر کاشان مملو از سالن‌های ورزشی استاندارد و دارای قابلیت برگزاری بازی‌های بین‌المللی است، پس حکایت احداث سالن سه‌هزارنفری از اواخر دهه ۸۰ ” جنب استادیوم بزرگ ” و نیمه‌کاره ماندن آن تاکنون و درنتیجه حیف‌ومیل میلیاردها سرمایه بیت‌المال زیر برف و باران و تیغ آفتاب چه بود؟! در اینجا هم البته اگر شما می‌گویید ما در کاشان ۳۰ سالن باقابلیت برگزاری رقابت ورزشی بین‌المللی داریم، ما هم می‌گوییم بله داریم!

تیمور باجول، تعارفش با کاشانی‌ها و حکایت آن قرارداد ترکمانچای‌
از قدرت والیبال شهر اصفهان، زمانی که ذوب‌آهن با کاپیتانی میر مصطفی شجاعی ” ملی‌پوش اسبق کاشانی ” در سطح بالای والیبال ایران حضور داشت سال‌هاست که گذشته است. اصفهانی‌ها کمتر از یک دهه پیش هم که می‌خواستند دوباره به سطح اول والیبال ایران برگردند، با ریخت‌وپاش چندمیلیاردی گیتی‌پسند و استخدام «مصطفی کارخانه» و نتایج ضعیف او با چند ملی‌پوش نخبه ره به‌جایی نبرده و عملاً پولشان را دور ریخته دیدند. حالا اما تیمور باجول ” رئیس هیئت والیبال استان ” آن‌قدر مرام دارد که در آیین کلنگ‌زنی خانه والیبال! کاشان بگوید: کاشان همیشه در والیبال حرف برای گفتن داشته است و یک رقیب جدی برای والیبال اصفهان محسوب شده و می‌شود.

اما خب به‌هرحال میهمان اگر جبران پذیرایی میزبان را در نظر نگیرد که چندان خوشایند نیست! بر این اساس می‌توان ناکامی کاشانی‌ها با رعد پدافند در لیگ برتر و سقوطشان به دسته پایین‌تر با نتایج اسف‌بار را ندید و کماکان از قدرت والیبال این شهر در استان سخن گفت! تیمور باجول به نیکی واقف است که کاشانی‌ها هیچ تعلق‌خاطری به آن تیم ” رعد پدافند ” نداشتند، اما به‌هرحال با تکیه‌بر زرنگی و درایت اصفهانی، قراردادی در ورژن ترکمانچای بسته و تیمی که حتی در اصفهان ۲۰ تماشاگر سینه‌چاک هم نداشت به کاشان منتقل و بزرگ کردن آن کودک افتاد گردن آدم‌هایی که لیگ برتر را با جام رمضان و رقابت بین تیم‌های آزاد و پیش‌کسوتان اشتباه گرفتند!

آقای باجول خودش هم نیک می‌داند که دوران اقتدار والیبال کاشان در استان و ایران با باریج اسانس و سرمربی بومی‌اش و آن بازیکن سازی‌های درخشان، سال‌هاست که به سر آمده، اما چون ایشان می‌گوید: کاشان همیشه در والیبال حرف برای گفتن داشته است و یک رقیب جدی برای والیبال اصفهان محسوب شده و می‌شود، ما هم می‌گوییم: بله همین‌که شما می‌گویید!
مهدی سلطانی‌راد ــ کاشان آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.