خاموشی‌ خانه‌ها بیشتر می‌شود/ کسری برق استان؛ امروز 50 درصد بیشتر از دیروز

مسئول روابط عمومی اداره برق کاشان به مشکات آنلاین گفت کسری برق استان امروز حدود 50 درصد افزایش داشته و با ادامه این روند احتمال افزایش خاموشی‌ها وجود دارد.

 

«سجاد ایجادی» گفت کسری برق کل استان اصفهان امروز به 961 مگاوات رسیده است این درحالی است که این عدد دیروز 600 مگاوات بوده است و این موضوع باعث شده که گروه های بیشتری درگیر خاموشی شوند و احتمال اینکه خاموشی ها افزایش یابد وجود دارد.

 

ایجادی از مردم خواست با مدیریت مصرف از افزایش خاموشی ها جلوگیری کنند.

 

مسئول روابط عمومی امور برق کاشان «فیوزسوزی» را عامل اصلی افزایش ساعت‌های خاموشی در برخی از گروه‌ها دانست و گفت  وقتی که خاموشی به پایان می رسد همه کولرها و وسائل برقی دفعتا وارد مدار شده و باعث ایجاد فیوزسوزی روی مدار هستیم. دیروز در شهر کاشان بیست مورد فیوزسوزی داشته ایم و تا نیروهای عملیاتی این مشکل را حل کردند خاموشی برخی از گروه‌ها به سه ساعت رسید.

 

او از مردم خواست چند دقیقه پس از وصل شدن برق، وسائل برقی را روشن کنند تا مدار با فیوزسوزی روبرو نشود.

 

مدیر اداره برق شهرستان کاشان  هم دیروز در یک گفت‌وگو کمبود آب را عامل اصلی کمبود برق دانست و از مردم خواست با صرفه جویی به این اداره برای خدمات رسانی کمک کنند.

 

«علی رضا عرب بیگی» گفته متأسفانه باتوجه به صرفه‌جویی شدید از سوی برخی از مردم و عدم توجه از سوی بعضی دیگر صرفه‌جویی نتوانست عامل جایگزینی برای این کمبود باشد لذا خاموشی‌های اضطراری ناشی از اضافه مصرف جهت تأمین انرژی اعمال شد.

 

عرب‌بیگی راههای مهم صرفه‌جویی را مدیریت استفاده از انرژی برق اعلام کرده و گفته ساعت استفاده از انرژی خود را تنظیم کنیم، اگر همه مشترکین برق در ساعات اوج مصرف (11 الی 19) تنها از وسائل سرمایشی استفاده نمایند و دیگر از وسیله دیگری استفاده نکنند مطمئناً گام بلندی در تأمین و برقرار ماندن شبکه‌های توزیع برق اتفاق می‌افتاد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.