دوره معارف فاطمی در مشکات برگزار شد

محمد رضا خرمی: دوره تخصصی معارف فاطمی به صورت دو کارگاه چهارساعته دیروز و امروز در حسینیه هیات ابوالفضلی ناحیه 2 مشکات با حضور جمعی از زنان این شهر و روستاهای مجاور برگزار شد.

در این دوره حجت الاسلام و المسلمین رضوی از مرکز نورالثقلین کاشان و حجت الاسلام و المسلمین پرهیزکار از حوزه علمیه قم به تشریح جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها در آیات و روایات و بیان سیره عملی آن حضرت در جامعه اسلامی پرداختند.

 

حجت الاسلام پرهیزکار در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات آنلاین موفقیت این دوره را 50 درصد دانست و گفت: باید مخاطبان این جلسات یک دست باشند؛ مثلا فقط طلبه‌ها یا فقط زنان خانه دار یا دانش آموزان دوره دبستان؛ اما وقتی جلسه مخاطبان مختلف دارد، سخنرانی در آن علمی نخواهد بود و در واقع سخن گفتن در آن چیزی  بین سخنرانی و جلسه علمی خواهد بود.

 

وی افزود: مطمئنم برخی از خواهران به خاطر شرایط به وجود آمده ناراضی بودند؛ اما ما چاره ای نداشتیم و باید مطالب را طوری بیان می کردیم که همه استفاده کنند. لذا خوشبینانه اگر نگاه کنیم این جلسات به بیش از  55 تا 50 درصد از اهدافش نمی رسد.

 

حجت الاسلام پرهیزکار استقبال بانوان از این مراسم را «خوب» توصیف کرد و گفت: متاسفانه جلسه به علت دیرآمدن خانم ها دیر شروع شد.

 

«حلیمه حسن زاده» یکی از حاضران در این دوره گفت: دوره «خیلی خوبی» بود. استادان با تجربه و علم خوبی به این دوره آمدند. اما وقت کم بود و خیلی از سوال‌ها ماند.

وی با تشکر از برگزارکنندگان جلسه گفت: اگر بشود وقت بیشتر باشد و شرکت کنندگان تخصصی‌تر باشند بهتر می توان از این نشستها استفاده کرد.

 

«زهرا کریمی» مسئول برگزاری این دوره و عضو گروه نور الثقلین برگزاری این دوره را موفق ارزیابی و از همکاری های «احسان کوزه‌گر» شهردار مشکات و «علی اصغر محمدزاده» عضو موسسه منتظرالمهدی در برگزاری این دوره تشکر کرد.

 

 

1 نظر
  1. کاشانی می گوید

    سال پایتخت کتاب کاشان به پایان رسید ولی معرفی کتابدارفعال کتابخانه مشکات در پنجمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب هیچ انعکاسی در رسانه های کاشانی حتی هم ولایتی هایشان هم نداشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.