دو مرکز غیرمجاز طب سنتی در کاشان پلمب شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه دو مرکز غیر مجاز طب سنتی در کاشان پلمب شد، گفت: سلامت‌کده کاشان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

«محمد حاجی جعفری» ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی بهداشت جامعه است، گفت: در سال 94 دستورالعمل طب سنتی ابلاغ شد تا این رشته پزشکی به رسمیت شناخته شود، ارتقاء یافته و با سوء استفاده کنندگان مقابله شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه فارغ التحصیلان و پزشکانی که دوره‌های تخصصی طب سنتی را گذرانده‌اند، می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند، افزود: مشاوره جهت شناخت و اصلاح مزاج و ارتقاء وضعیت تغذیه بر اساس مبانی طب سنتی، تدابیر حفظ تندرستی، اصلاح سبک زندگی، تشخیص بیماری و ارائه درمان، روش‌های دستی همچون حجامت و زالو در حیطه فعالیت طب سنتی است.

 

حاجی جعفری خاطرنشان کرد: فروش و تحویل دارو در مطب پزشکان طب سنتی نیز ممنوع است و داروها باید در داروخانه و یا سلامت‌کده‌ها ارائه شود و در همین راستا نیز احداث و تجهیز سلامت‌کده کاشان با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه 20 سلامت‌کده در کشور مجوز دارند، تصریح کرد: سلامت کاشان در حوزه عمرانی پیشرفت 70 درصدی داشته و تا پایان سال 96 به پایان رسیده و در سال 97 نیز به بهره برداری می‌رسد و در این کلینیک‌ها خدماتی همچون حجامت، زالو انداختن، برخی ماساژ درمانی توسط متخصصین طب سنتی ارائه می‌شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پلمپ 2 مرکز غیر مجاز طب سنتی در کاشان خبر داد و ابراز داشت: 5 نفر در این مراکز مشغول به فعالیت بودند که داروهای موجود در این مراکز کشف و ضبط، افراد شاغل در آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

حاجی جعفری با بیان اینکه تنها یک مرکز طب سنتی مجاز در کاشان وجود دارد، بیان کرد: 12 مورد بازرسی از مراکز فعال در حوزه طب سنتی انجام شد و 5 مورد تذکر کتبی داده شده و اگر شهروندان شکایت یا گزارشی در این حوزه دارند به مراجع ذی ربط ارجاع دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.