برخی از خبرنگاران، علم رسانه ندارند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان از برنامه ویژه این اداره برای تقدیر از خبرنگاران خبر داد.

«مصطفی جوادی» که میهمان ساربوک بود، پس از پایان نشست «کهن خوانی» مرکز فروش کتاب کاشان، در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین درباره سایتهای خبری مورد علاقه اش سخن گفت.

او در این گفتگو به نقش رسانه در تحولات جهانی اشاره کرد و «نداشتن علم رسانه» و «حرفه ای نبودن» را معزل رسانه‌های کاشان دانست.

متن کامل این گفتگو بدین شرح است:

برنامه اداره ارشاد برای روز خبرنگار چیست؟
می‌خواهیم برنامه ای در خور اصحاب رسانه داشته باشیم تا این قشر زحمت‌کش حداقل سالی یک‌بار دیده شوند. تلاش ما این است که بتوانیم برنامه خوبی داشته باشیم.

– نگاه دولت جدید به حوزه رسانه با دولت سابق چه تفاوتی کرده است؟
به هر جهت کلیه متولیان فرهنگ نگاه خاصی به رسانه دارند.ما خبرنگار را به عنوان یک ابزار نمی‌دانیم. من اعتقاد دارم خبرنگارانی که چالش ایجاد می‌کنند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. اگر خبرنگار دائم از دستگاهی تعریف کند مشخص است که پیشرفتی نخواهیم داشت. خبرنگار باید واقعیتهای جامعه را بیان کند و یک گام از بقیه جلوتر باشد و اتفاقات آینده را پیش بینی کند. در معادلات جهانی گاهی یک خبر می‌تواند استارت یک جنگ را بزند یا یک خبر صحیح می‌تواند از فجایع زیادی جلوگیری کند. من خبرنگاران با انصاف را دوست دارم؛حتی اگر نقد کنند.

– به کدام رسانه بیشتر علاقه دارید؟
همه را می‌خوانم

کدام را بیشتر می خوانید؟
کاشان نیوز، پروتال خبری، کاشان آنلاین؛ آخرین نیوز و عصر ایران را هم می خوانم

چند خبرنگار خوب کاشان را نام ببرید؟
همه خوبند

مطلب زیبای کدام خبرنگار در ذهنتان مانده است؟
مطالبی را که آقای «مقداد نمکی» نوشته بود و در آن یک سری از مسائل گذشته را به امروز گره زده بود

بزرگترین معزل جامعه خبری کاشان را چه می دانید؟
برخی از دوستان علم رسانه ندارند و حرفه ای نیستند. خبرنگاری خبر سوخته را کار می‌کند. خبرنگاری که پیش‌بینی دقیق از وقائع ندارد، همه چیز را می‌گوید. خبرنگار برخی از چیزها را بیاید نگه دارد و به جا بگوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.