دکتر سعید نمکی کاشانی سرپرست وزارت بهداشت شد

رئیس‌جمهور رئیس جمهور پنج‌شنبه ۱۳ دی‌ماه، با قدردانی از خدمات خالصانه و تلاش‌های صادقانه دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم؛ بویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت و در حکمی  دکتر سعید نمکی را به عنوان سرپرست جدید وزارت‌خانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

در حکم حسن روحانی آمده‌است: جناب آقای دکتر سعید نمکی، نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک منصوب می‌نمایم.

امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران.

دکتر سعید نمکی دکتری داروسازی و متخصص ایمونولوژی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در دوره وزارت هاشمی گلپایگانی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره سازندگی معاون بهداشتی وزیر بهداشت و در سال‌های ۶۶ تا ۷۰ هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده‌است.

نمکی پیش از سرپرستی وزارت بهداشت، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بود، و پیش از معاون‌شدن در سازمان برنامه و بودجه، معاون محیط‌ طبیعی سازمان محیط ‌زیست نیز بوده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی امضاء کنندهٔ تفاهم‌نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود که بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد.

دکتر سعید نمکی جزء نخستین مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان است و زمانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود که این دانشگاه دانشکده پزشکی و در حال تجهیز بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.