راه‌اندازی فاز نخست سامانه «مهار ۱۲۵» آتش‌نشانی کاشان

مشکات آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در راستای توسعه و به‌روزرسانی خدمات سازمان با تلاش چندماهه فاز نخست سامانه نرم‌افزاری مدیریت عملیات، آموزش و پیشگیری با نام «مهار ۱۲۵» راه‌اندازی شد.

محمدمسعود چایچی خاطرنشان کرد: یکی از امکانات این سامانه در فاز نخست، تجمیع سرویس‌های موجود شامل مکالمات و سرویس اعلام آدرس مخابرات و مدیریت ناوگان در قالب یک نرم‌افزار و مدیریت فرآیند گردش‌کار در بخش عملیات در سه سطح فرمانده شیفت، مسئول ایستگاه و مدیریت عملیات است که ضمن بومی‌سازی پیاده‌سازی و اجرا شد.

وی اضافه‌کرد: از جمله امکانات این سامانه نرم‌افزاری امکان ثبت زمان و راهنمایی مسیر محل وقوع حوادث با استفاده از تبلت و امکان ارسال همزمان تصویر و مستندات از محل وقوع حادثه به صورت آنلاین، به مرکز ستاد فرماندهی برای تحلیل و بررسی حوادث و آتش‌سوزی‌هاست.

چایچی تصریح کرد: بهره‌مندی از فناوری اطلاعات در مدیریت منابع انسانی و نحوه به‌کارگیری تجهیزات، جزو ضروری‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان است زیرا عدم بهره‌مندی از سامانه‌های نرم‌افزاری به‌روز، علیرغم استفاده از تمامی امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی متخصص، خسارت و صدمات احتمالی و جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

 

منبع: کاشان فردا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.