رعایت کامل پروتکل‌های وظیفه شرعی است/ با سخنان انحرافی شأن اهل بیت را تنزل ندهیم

درحالی که کارشناسان بهداشت و مسئولان سازمان تبلیغات تلاش می کنند محیط سالمی را برای برگزاری مراسمهای محرم آماده کنند، سخنان برخی از مداحان معروف در مجالس کاشان حاشیه ساز شد.

 

آنها در مراسم‌های خود با زیرپا گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر برگزاری مراسم‌ها چه بافاصله و چه بی‌فاصله سعی کردند به مخاطبان خود که بیشتر از قشر جوان و نوجوان هستند این معنا را منتقل کنند که در مجلس روضه کسی به کرونا مبتلا نمی شود.

 

حجت السلام و المسلمین مهدی بصیرتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان در گفت‌وگو با مشکات آنلاین این سخنان را انحراف نامید و گفت: این سخنان درواقع پایین آوردن شأن و منزلت امام حسین علیه اسلام است؛ طوری سخن می‌گویند که گویا امام حسین علیه السلام فقط در هیئت هست و بیرون از هیئت نیست. همه جا محضر اهل بیت علیهم السلام است.

 

وی افزود: این سخنان که کرونا در جلسه امام حسین نمی آید یا می آید و حضرت آن را دفع می کند انحراف است. کنار حرم امام رضا بمب منفجر شد و یک عده از هم وطنان ما به شهادت رسیدند. الان ورودی‌های حرم مواظبت می کنند تا چنین اتفاقی نیفتد. پس بگوییم حراست را رها کنیم و اگر هم کسی بمب آورد اینجا حرم امام رضا است و منفجر نمی شود.

 

حجت الاسلام بصیرتی تصریح کرد: وظیفه ما خادمی نوکران اهل بیت علیهم السلام است. ما همانطور که بهترین غذا را آماده می کنیم باید از نظر بهداشتی هم بهترین محیط را فراهم کنیم. این یک وظیفه شرعی است.

 

وی با انتقاد از کسانی که رعایت نکردن پروتکل در مراسم‌های عزاداری را یک مساله شخصی می‌دانند گفت: برخی می گویند ما می خواهیم مریض شویم؛ به کسی چه ربطی دارد؛ بحث مریض شدن یک فرد نیست. ممکن است شما ناقل باشید و به کسی دیگر منتقل کنید. فردی که ناقل است تا سی نفر را می تواند مبتلا کند. اینجا صحبت از حق النفس نیست حق الناس است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به رویکردهای متفاوتی که در سطح شهرستان کاشان درباره برگزاری مراسم وجود دارد گفت: الان یک عده ای می گویند کلا به خاطر خطری که وجود دارد مراسم‌ها را تعطیل کنیم و یک عده هم دقیقا در نقطه مقابل این نظر ایستاده اند. اما تلاش ما این است که طبق نظر رهبر معظم انقلاب و بر اساس نظر ستاد ملی کرونا عمل کنیم. آنها اعلام کرده اند که می شود با برگزاری یک سری از پروتکلها مراسمات را برگزار کرد.

 

حجت السلام بصیرتی تصریح کرد: بعضی از جلسات تعطیل شده و یک عده به این تعطیلی‌ها حمله می کنند. ممکن است یک هیئتی به این جمع بندی رسیده باشد که مراسم برگزار نکند؛ اما قرار نیست به همدیگر حمله کنیم و باعث توهین به یکدیگر شویم.

 

وی در ادامه از تلاش سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد یک سازکار نظارتی پیشگیرانه در همکاری با نیروهای بسیج برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها خبر داد گفت: دنبال سازکاری هستیم که بتوانیم از وقوع اتفاقاتی که منجر به نقض پروتکلها می شود پیشگیری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.