سناریوی عراق برای ایران، روی میز بولتون

سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی، به شبکه تلویزیونی دموکراسی آمریکا گفت:

🔹 از زمانی که جان بولتون بعنوان مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب شد، من انتظار چنین وضعیتی را داشته ام. در مقالات و مصاحبه های متعدد در یکسال گذشته در مورد چنین وضعیتی هشدار داده ام.

🔸دو عضو برجسته گنگره آمریکا، مورفی و هایم، در مقاله یو اس ای تودی نوشته اند که بولتون آمریکا را به سمت جنگ با ایران هدایت می کند.

🔹حقیقت اول این است که هدف جان بولتون روشن است. او طی مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت که تنها راه حل بمباران ایران است. او متحد گروه تروریستی منافقین بوده و در سخنرانی در نشست سالانه آنها، آرزو کرده که حکومت فعلی ایران ساقط و این گروهک تروریستی بر ایران حکومت کند. بنابراین، ذهنیت و استراتژی و برنامه جان بولتون کاملا معلوم است.

🔸 دومین حقیقت این است که نتانیاهو سال هاست که تلاش کرده، آمریکا به ایران حمله کند. او امروز نفوذ فوق العاده ای در کاخ سفید دارد. نتانیاهو علنا گفت که او عامل تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و تعیین سپاه پاسداران ایران بعنوان سازمان تروریستی بوده است.

🔹 حقیقت سوم اینکه بن سلمان ولیعهد عربستان و بن زاید، ولیعهد امارات، سال هاست که آمریکا را برای حمله نظامی به ایران تحت فشار قرار داده اند.

🔸 جان کری، وزیرخارجه قبلی آمریکا، سه بار علنی گفته که در هر ملاقاتی با سعودی ها، اماراتی ها و اسراییلی ها از ما می خواستند که به ایران حمله کنیم.

🔹 بنابراین، نقشه “تیم چهار نفره ب” متشکل از بولتون، نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید روشن است. آنها بهترین موقعیت را درکاخ سفید پیدا کرده اند که آرزوی چندین ساله خود را تحقق بخشیده و پای آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند.

🔸 به همین دلیل اعضاء گنگره آمریکا، ایران، اروپایی ها و دیگر اعضای جامعه جهانی مکرر در مورد این سناریو هشدار داده اند؛ سناریویی که برای منطقه، ایران، آمریکا و جامعه جهانی فوق العاده خطرناک است.

🔹 مگر فاجعه حمله به عراق چگونه رخ داد؟ آنهایی که آمریکا را برای حمله به عراق تشویق کردند، چه کسانی بودند؟ همین نتانیاهو بود که به نشست کنگره آمریکا آمد و در حضور صدها عضو کنگره گفت که ما مدارک و شواهد متقن داریم که صدام حسین تسایحات کشتار جمعی دارد و از القاعده حمایت می کند، بوش را وادار به حمله به عراق کرد و بعد همه فهمیدند و نه سلاح کشتار جمعی وجود داشت و نه حمایتی از القاعده.

🔸بنابراین، همه می فهمند که سناریوی عراق روی میز بولتون است. معتقدم که شخص ترامپ جنگ نمی خواهد. او حتی دنبال تغییر رژیم نیست؛ اما “تیم ب” بتدریج او را به سمت جنگ می کشاند.

🔹من از ماه ها قبل گفته ام که ممکن است با خلق چنین سناریوهایی بخواهند ترامپ را به دام جنگ بکشانند. عاملین چنین توطئه هایی به دنبال طراحی حوادثی هستند که تعدادی از سربازان آمریکایی یا تاسیسات آمریکایی و یا تاسیسات متحدین آمریکا مورد حمله قرار گیرد و بلافاصله هم ایران را متهم کنند تا ترامپ را در وضعیت عملیات نظامی قرار دهند.

🔸 ترامپ اشتباه کرد که برجام و میز مذاکره را ترک کرد. این ترامپ بود که میز مذاکره را ترک کرد. ایشان می توانند با بازگشت به برجام، به میز مذاکره برگردد. این مسیر می تواند راه گفتگوهای قدرت های جهانی با ایران را باز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.