سهم شهرهای کوچک از اعتبارات ارزش افزوده افزایش یابد

شهردار مشکات از  معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواست سهم شهرهای کوچک از اعتبارات ارزش افزوده افزایش یابد.

«احسان کوزه‌گر آرانی» در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و دهیاران و روسای شورای شهرهای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور، در سالن غیاث‌الدین جمشید دانشگاه کاشان برگزار شد، تاکید کرد: باید تلاش شود که اعتبارات شهرداری‌ها از محل فروش سوخت، ماده 39 قانون، به شهرداری‌ها برگردانده شود.

وی که به نمایندگی از شهرداران شهرهای کوچک شهرستان کاشان سخن می‌گفت، به تشریح مشکلات این شهرداری‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: این بودجه در گذشته بخشی از مشکلات مالی شهرداری‌ها را مرتفع می‌کرد.

کوزه‌گر خواستار اصلاح طرح‌های جامع بر اساس نیاز و پتانسیل شهرها و اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و قیر به صورت ویژه به شهرهای کوچک و همچنین پیگیری استخدام کارکنان شهرداری‌ها شد.

ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشعار می‌دارد: مؤدیان مکلفند عوارض و جرائم متعلق موضوع ماده (38) این قانون را به حساب‌های رابطی که بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور و توسط خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌گردد و از طریق سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌گردد، واریز نمایند. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است عوارض وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به ترتیبی که اعلام می‌شود، به حساب شهرداری محل و یا تمرکز وجوه حسب مورد واریز نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.