سیلاب امسال کاشان از سیلاب اردیبهشت پارسال کمتر است

رئیس مرکز مدیریت بحران فرمانداری کاشان در مورد وضعیت بارندگی‌ امروز و پیش‌بینی هواشناسی برای ورود سامانه بارشی فعال به منطقه از فردا و میزان آمادگی برای مدیریت بارندگی به مشکات آنلاین گفت: به کل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تاکید شد تا امکانات، تجهیزات و نیروهای امدادی خود را برای اقدامات احتمالی به حالت آماده‌باش درآورند.

جواد مزروعی اضافه‌کرد: مقرر شد ستاد اسکان، حسینیه‌ها، سوله‌های ورزشی و اماکن مسقف را آماده، و پذیرایی و اسکان مسافرین نوروزی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: وضعیت جوی پیش‌بینی شده هم از طریق هواشناسی کاشان و هواشناسی استان از طریق رادیو کاشان اطلاع‌رسانی می‌شود و رادیو کاشان امشب به شکل فوق‌العاده و از ساعت ۲۱ برنامه‌ها، هشدارها و پیش‌بینی‌های جوی را اطلاع‌رسانی می‌کند.

رئیس ستاد بحران کاشان تصریح کرد:‌ تمام دهیاران، بخشداران و شهرداران شهرستان، به‌علاوه نیروهای امدادی و انتظامی با تمام امکانات و تجهیزات خود در حالت آماده‌باش هستند.

مزروعی در مورد پیش‌بینی شرایط جوی گفت: بارندگی امشب تا صبح ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود شدت آن از باران امروز بیشتر باشد، و فردا در ارتفاعات برف خواهد بارید.

وی خاطرنشان ساخت: آبگرفتی معابر و سیلاب سطحی حتما وجود خواهد داشت، ولی حجم آن به اندازه سیل استان‌های شمالی مثل گلستان یا شهر شیراز نیست، و حتی به اندازه سیلاب پارسال هم نخواهد بود.

وی با توجه به پیامک‌هایی که از سوی ستاد بحران کل کشور برای همه مردم ارسال شده توصیه کرد: شهروندان به توصیه‌های پیامک‌ها توجه کنند و ضمن پرهیز از هرگونه استرس و پریشانی با حفظ خونسردی کامل رفتارکرده و در یکی دو روز آینده که بارندگی ادامه و احتمال جاری‌شدن سیلاب در رودخانه‌های وجود دارد، از حضور در نزدیکی رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس ستاد بحران کاشان از شهروندان درخواست کرد منازل و خصوصا مجاری دفع آب پشت‌بام‌ها و ناودان‌ها را دقیق بررسی و چک کنند تا مانع جمع‌شدن باران روی بام و نفوذ آن به منازل شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.