شهمیرزاد و قمصر کاشان خواهرخوانده شدند

مشکات آنلاین: شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد در سمنان از خواهرخواندگی این شهر با قمصر کاشان خبر داد.

محمدصالح لقمانیان با اعلام این خبر اظهار کرد: روزگذشته در نشستی با مسوولان دو شهر همدان و قمصر کاشان یک تفاهمنامه و یک خواهرخواندگی به امضا رسید

وی با اشاره به وجود تشابهات بسیار بین سه شهر شهمیرزاد، همدان و قمصر کاشان تصریح کرد: مهمترین وجه تشابه بین شهمیرزاد و این دو شهر، توریستی بودن هر سه شهر است.

شهردار شهمیرزاد ادامه داد: هدف از امضای این تفاهمنامه‌ها هم‌افزایی، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با هدف جذب توریست و سرمایه‌گذار به منظور استفاده از برخی ظرفیت‌های مغفول مانده این شهرها است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تجربه‌های مشابه دیگر شهرداری شهمیرزاد گفت: این برای اولین‌بار است که شهمیرزاد با یک شهر دیگر خواهرخوانده می‌شود.

لقمانیان با بیان این‌که قمصر و شهمیرزاد از امروز خواهرخوانده شدند ادامه داد: علاوه بر این یک تفاهمنامه نیز بین شهمیرزاد و مسوولان شهری همدان در خصوص افزایش جذب گردشگر، ایجاد فرصت‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری و هم‌چنین ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد است.

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد با تقدیر از مسوولان این دو شهر گفت: شهر همدان هم از نظر رتبه سیاسی و هم از نظر رتبه شهری و تاریخی در جایگاه بالاتری نسبت به شهر شهمیرزاد قرار دارد لذا انعقاد تفاهمنامه با شهرهای همدان و قمصر برای شهرداری و مردم شهمیرزاد یک افتخار است.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.