شکایان اداره ها و شهرداری ها به سازمان بازرسی مراجعه کنند

رئیس اداره بازرسی شهرستان کاشان از رسیدگی به 120 مورد شکایت مردمی و چهار مورد بازرسی مستمر از  شهرداری های کاشان و آران و بیدگل و اداره های منابع طبیعی و ثبت احوال کاشان خبر داد.

 

«محمد دهقان» گفت این اداره سه نوع بازرسی مستمر، موردی و فوق العاده دارد.

 

در بازرسی مستمر، کارشناسان این اداره در یکی از اداره های مشخص شده مستقر شده و به تحقیق و تفحص می پردازند.

 

کاشان اولین شهرستانی است که اداره بازرسی در آن تاسیس شده است. دهقان، پیگیری مسئولان شهرستان، وسعت جغرافیایی استان اصفهان و فاصله زیاد کاشان تا مرکز استان را در تاسیس اداره مستقل بازرسی در کاشان موثر دانست.

 

این اداره فعالیت خود را از بهمن ماه سال 94 آغاز کرده و وظیفه دارد به اجرای صحیح قانون در اداره های شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز نظارت کرده و از وقوع جرائم اداری پیشگیری کند.

 

دهقان معتقد است تاسیس این اداره در  پیشگیری از وقوع فساد در اداره های کاشان تاثیرگذار بوده است. او گفت که بیشتر فساد اداره‌ها در امور مالی، قرارداد‌ها و پروژه‌ها مشاهده می‌شود و اداره تحت مدیریتش تلاش کرده تا در این زمینه‌ها نظارت دقیقی داشته باشد.

 

رئیس اداره بازرسی گفت قصد «مچ‌گیری» از اداره ها را ندارد؛ بلکه می‌خواهد به مدیران برای جلوگیری از فساد کمک کند. او از مدیران اداره‌های دولتی خواست در مسائل بحث برانگیز با این اداره مشورت کنند. دهقان معتقد است سوء برداشت از قانون عامل بسیاری از فسادهاست.

 

او گفت هنوز مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و نطنز با وظایف و اختیارات اداره بازرسی آشنا نیستند. وی درباره شیوه مطرح شدن شکایتهای مردمی در این اداره توضیح داد: مردم هم هرگونه شکایت از ادارات دارند یا به عنوان شاکی خصوصی و یا به صورت اطلاعیه به ما اعلام کنند که در فلان اداره فلان جریان سوء در حال انجام است. ما مواردی داشته ایم که مشکل با یک نامه یا تلفن حل شده است.

1 نظر
  1. نادرصفوی می گوید

    سلام باداشتن حکم قطعی اردادگاه چگونه می توان ازشهرداری شکایت کردبه جرم ندادن پروانه ساخت به خاطراینکه دوبانک درزمین مالک درب بازکرده اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.