سیاست تشویقی برای سبز شدن کاشان

عضو شورای اسلامی شهر کاشان خواستار درنظرگرفتن سیاست‌های تشویقی در راستای توسعه فضای سبز برای شهروندان کاشانی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، «سید مهدی ناظم رضوی» در دویست و چهل و دومین نشست رسمی شورای‌اسلامی شهر که به بررسی سومین برنامه پنج ساله شهرداری کاشان(1395-1400) در حوزه خدمات شهری و محیط زیست اختصاص داشت به ارائه راهکارهای خود در زمینه توسعه فضای سبز پرداخت.

 

وی با تأکید بر اینکه بدون مشارکت مردمی گسترش فضای سبز میسر نیست خواستار اتخاذ سیاست‌های تشویقی در راستای توسعه فضای سبز برای شهروندان کاشانی در برنامه پنج ساله شهرداری کاشان(1395-1400) شد.

 

«سیدرضا هاشمی» نایب رئیس شورای اسلامی کاشان با یادآوری بحران آب، هدررفت این عنصر حیات را در بخش کشاورزی منطقه نگران کننده خواند و تعیین سیاست های ساماندهی فضای سبز را پس از کنترل این مصرف بی رویه موثرتر دانست.

 

«علی هاشمی طاهری» رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا  نیز با اشاره به چالش آب در منطقه، بهره گیری از پوشش گیاهی نیازمند آبیاری حداقلی را یک ضرورت خواند و خواستار طراحی و تعیین فضای سبز شهری بر اساس این امر شد.

 

همچنین «علی رسول زاده» عضو دیگر شورا در این نشست، نقش سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای اجرایی شدن برنامه های حوزه فضای سبز انکارناپذیر قلمداد کرد و تعامل و همکاری شهرداری با مراکز دانشگاهی و مراجع تصمیم ساز دیگر این بخش را خواستار شد.

 

«مهدی مدنی» عضو شورا نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم تدوین برنامه ای کاربردی و عملیاتی خواستار استفاده صحیح و دقیق از آمارها و گزارش‌های میدانی، علمی و پژوهشی شد.

 

«مصطفی کردمیل» عضو شورا با تأکید بر نقش اساسی مردم در حفظ و گسترش فضای سبز شهرستان، خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت شهروندان در توسعه این عنصر شهری شد.

 

«حسن الماسی» رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در خصوص پسماندهای شهری،  لزوم مدیریت یکپارچه بر فرآیند جمع آوری و بازیافت زباله‌ها و نیز تهیه کود کمپوست را خاطرنشان کرد.

 

«محسن فخری» معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهردار کاشان نیز در این نشست با اشاره به رشد بیش از یک و نیم درصدی جمعیت کاشان توسعه فضای سبز را امری ضروری خواند و از لزوم گسترش 14 هکتاری آن در سال برای حفظ موقعیت منطقه در این حوزه خبر داد.

 

همچنین «سیدمرتضی حسینی» مدیر برنامه و بودجه شهرداری کاشان ضمن ارائه گزارشی از سرفصل های مختلف برنامه پنج ساله، تحلیل هایی در مورد ضرورت های پیش بینی شده در این برنامه ارائه کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.