فرش‌ اصفهان، کاشان و نایین ثبت جهانی شده‌است

رئیس اداره فرش دستباف استان اصفهان گفت: سه برند فرش دستباف اصفهان ثبت جهانی شده است.

 

لطف‌الله حسین هاشمی تصریح کرد: در جهان فرش دستباف ایرانی را به عنوان بهترین برند شناخته‌اند و شناسنامه و پرچم دوم ایرانیان و بهترین کالا در جهان معرفی شده است.

 

 حسین هاشمی گفت: وظیفه همه ایرانیان که در صنعت فرش فعال هستند با تمام وجود در حوزه‌های تبلیغات، تولیدات و صادرات این کالا به خوبی انجام وظیفه کنند.

 

وی افزود: فرش دستباف یک کالای استراتژیک، فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی است.

 

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان شبیه قم می‌بافد

 

رئیس اداره فرش دستباف استان اصفهان تعداد بافندگان استان را بیش از ۲۷۰ هزار هنرمند اعلام کرد و گفت: ۸ تشکل، اتحادیه صنفی و تعاونی در استان امر تولید فروش و صادرات را به خوبی هدایت می‌کنند.

 

هاشمی اعلام کرد: فرش اصفهان، کاشان و نایین ثبت جهانی شده است و همچنین فرش جوشقان و فرش یلمه علی آباد نیز ثبت ملی شده‌‌ و مراحل ثبت جهانی این دو برند نیز در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه فرش دستباف در کارگاه‌ها و زیر نظر استادان هنرمند تولید می‌شود گفت: بافندگان مداوم در حال آموزش هستند و کنترل کیفی مناسبی در این خصوص صورت گرفته تا طرح و نقش خوبی در فرش ایجاد شود.

رئیس اداره فرش دستباف استان اصفهان هند و پاکستان را رقبای ایران معرفی و تشریح کرد: تولیدات این کشورها اصالت، هویت و کیفیت فرش دستبافت ایران را ندارد.

بیست‌و‌دومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان از تاریخ۱۴ تا ۲۰ آذرماه سال ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان از ساعت ۱۵ تا ۲۲ و در روز جمعه ۱۵ آذرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به صورت یکسره برپا است.

 

منبع: جوان آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.