فعلا منصرف شدم

یک سال قبل «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را در فضای رسانه‌ای کشور مطرح کرد که فعالان سیاسی کاشان پیش‌تر شبیه آن سخنان را در مجادله‌های سیاسی هواداران نامزدهای انتخابات مجلس دهم شنیده بودند.

 

او وضعیت بورسیه‌ها در دانشگاه‌ کاشان را زیر سوال برد و گفت بخشی از هزینه‌‌ی بورسیه‌های این دانشگاه در سال 92 در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها هزینه شده است.

 

بلافاصله «سید جواد ساداتی‌نژاد» نماینده‌ی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل  و رئیس پیشین دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس سخنان صادقی را رد کرد و گفت  «این صحبت تهمت بود و رای مردم را زیر سوال برد.»

 

او گفت که از همکارش شکایت کرده است.

 

اما سرانجام هر دو نماینده سکوت کردند.

 

حالا، به مناسبت روز دانشجو، صادقی میهمان همان دانشگاهی است که یک سال قبل تصمیم داشت طرح تحقیق و تفحص از آن را دنبال کند.

 

مشکات آنلاین همزمان با این حضور، بخشی از گفت‌وگویی را که در نمایشگاه بین المللی مطبوعات با نماینده اصلاح طلب تهران داشته، منتشر می‌کند.

 

  • طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه کاشان به کجا رسید؟

هنوز تقاضایش را مطرح نکرده‌ایم.

 

  • یعنی قصد ندارید طرح را پیگیری کنید؟

ضرورتش برایم کمرنگ‌ شده است.

 

  • چرا؟

نخواستیم به تنش‌ها دامن زده شود. پیگیری نکردن موضوع در جهت حفظ آرامش جامعه بود؛ چون حساسیت زیادی را برمی‌انگیخت.  به هر حال فعلاٌ منصرف شدم.

 

  • این موضوع حساسیت‌های زیادی را در بین سیاسی‌های کاشان برانگیخت و مردم به دنبال شفاف شدن موضوع بودند. فکر نمی‌کنید ادامه‌ی دادن این موضوع باعث شفاف سازی می‌شد؟

شخصاً تمایل دارم این کار را دنبال کنم، ولی  فعلا اولویت‌های بزرگ‌تری که در کشور وجود دارد  که با توجه به این اولویت‌ها، شاید بتوان گفت این موضوع در اولویت بعدی قرار داد.

 

  • فشارهای دولتی یا سیاسی باعث این انصراف نشد؟

شاید بتوان گفت نوعی احتیاط برای این‌که اختلاف ایجاد نشود باعث شد.

 

  •  برخی از افراد معتقدند که در حال حاضر آقای روحانی و دولت با توجه به وعده‌هایی که داده بودند یک مقدار از آن مسیر خودشان کج شدند و مردم دارند ناامید می‌شوند. نظر شما راجع به این مسئله چیست؟

ما می‌توانیم از همه دولت‌ها انتقاد کنیم؛ ولی مشکلات این دولت زیاد و محدودیت‌ها فراوان است. ما به این‌که انتظارات را مطابق وعده‌هایی که دادند برآورده نکرده اند نقدهایی هم داریم.

در انتخابات به خصوص سطح مطالبات را خیلی بالا بردند. سطح انتظارات را بالا بردند، الآن دچار محدودیت شده اند.

 

  •  حامیان دولت باید چه روشی را در پیش بگیرند؟

باید نقد کنیم، گفت‌وگو کنیم، حرف‌هایمان را بزنیم، اما دچار یاس و ناامیدی نشویم.

به هرحال این یک ائتلاف است و باز از زاویه اصطلاح‌طلبی، این ائتلاف، یک ائتلاف استراتژیک است.

این ائتلاف باید به رغم این گفت‌وگوی انتقادی حفظ شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.